maandag 9 december 2013

Hoe een Nieuwjaarsbrief er kan uitzien!

Sinds ik mijn blog heb, leg ik heel wat zaken op foto vast. Zo kan ik ideeën en werkjes makkelijk met jullie delen. Eigenlijk zou elke leerkracht dit moeten doen. Je leert niet alleen veel van elkaar, je kunt ook materiaal doorsturen en je hoeft dan zelf net iets minder vaak het warm water uit te vinden.

Heel wat mensen denken immers dat wij vooral heel veel vakantie hebben, maar ze vergeten daarnaast soms dat wij na onze uren voor de klas ook nog heel wat moeten voorbereiden en verbeteren. Ik kan jullie heel eerlijk vertellen dat een werkweek hier vaak uit een uur of 60 tot 80 bestaat (en niet uit 80 keer 50 minuten) en dat ik mijn mama af en toe eens moet roepen als ik het huishouden niet meer op orde krijg. Lesgeven is hier een passie en het bloed kruipt uiteraard waar het niet gaan kan.

Soms is dit voor de wederhelft echter niet altijd even plezant. Oké, nu heeft hij zijn handen vol met de verbouwingen, maar er zijn ook zondagen dat hij eens iets leuks wil doen. Als er dan steevast 'ik heb geen tijd' wordt gezegd, is dat ook niet altijd leefbaar. Bij deze ben ik er dan ook van overtuigd dat materiaal delen een wereld van verschil kan maken.

Daarom is Pinterest ook een gouden middel. Ik vind nu veel sneller mijn ideeën terug en je kunt ook alles makkelijk en ordelijk opslaan. En na een paar maanden heeft een een mens al wat verzameld hoor. Dit komt nu uiteraard van pas. Nog twee weken en het eerste trimester is alweer achter de rug. In deze korte periode moeten er vooral nog veel toetsen worden gemaakt, maar ook de nieuwjaarsbrieven zijn heel erg belangrijk op onze school. Deze worden niet aangekocht, de kinderen maken ze zelf en dit voor mama, papa, meter én peter. Aangezien ik ook heel vaak van leerjaar moet veranderen is het wel handig om vooraf wat ideeën te verzamelen. Op die manier kun je snel putten uit de voorraad die je hebt liggen.

Ik zet er voor jullie een aantal op een rij. Je vindt ze allemaal terug op mijn bord: knutselideeën-beeld op Pinterest.


















1 opmerking:

  1. hoe heb je die kunstige kerstbomen gemaakt met de zwarte achtergrond?

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...