zondag 29 december 2013

Nieuwjaarsbrief zesde leerjaar

Een tijdje terug liet ik hier mijn verzameling kerstkaartjes op Pinterest zien. Ik gebruikte die dan ook als inspiratiebron bij het maken van de Nieuwjaarsbrieven. Alleen in het vijfde geef ik muzische vorming, maar ik bracht ook een voorbeeld mee voor het zesde. De uitwerking liet ik geheel aan juf Evelien over en ze maakte er samen met de kinderen echt iets moois van. Oordeel zelf maar!

















1. De kinderen konden zelf kiezen met welk papier ze aan de slag gingen. Sommigen werkten met zwart, anderen kozen dan weer voor een andere combinatie.
2. Er werden drie kleine tekeningen gemaakt rond het thema kerst. Hier zie je sneeuwmannen, maar er waren ook kinderen die een kerstboom tekenden of zelfs een kerstbal of een rendier. Als achtergrond voor de drie kleine tekeningen werd behangpapier gebruikt.
Er zijn sommige winkels die zo'n dikke boeken met voorbeeldpapier wegdoen. Probeer die te bemachtigen. Ze zijn o zo bruikbaar in de klas.
3. Achteraf werd het basispapier eventueel nog wat versierd.

Bij deze kwamen er al heel veel soorten nieuwjaarsbrieven langs en ik hoop dan ook dat jullie nu al inspiratie hebben voor volgend jaar!

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...