vrijdag 13 december 2013

Nieuwjaarsbrief à la Mazella!

Goeiemorgen deze morgen!

Ik pik niet graag ideeën van een ander, maar dit is niet pikken. Dit wordt tonen. Het is namelijk zo mooi dat ik het echt met jullie wil delen. Ik heb uiteraard eerst toestemming gevraagd aan mijn allerliefste en creatiefste collega en het mocht! Uiteraard is een link hier meer dan op z'n plaats.

Mijn collega Majella startte een paar maanden terug met Made by Mazella. Ze is ook een heel bezige bij en ik gaf ze uiteraard zelf graag een duwtje in de rug richting blogland. Haar naaimachine is sinds een jaartje haar nieuwe soulmate, maar daarnaast is ze ook dag in dag uit in de weer voor haar eersteklassers. Doorheen de jaren verzamelde ze echt al heel wat en ze maakte ook al heel wat mooi en bruikbaar materiaal. Majella is dan ook een groot voorbeeld voor mij. Ik heb het namelijk niet altijd voor die kleintjes gehad. Ik zag me eerder voor een vijfde of zesde staan, maar ik moet zeggen dat ik dankzij heel goeie raad en tips mijn draai ook al een tijdje bij de kleintjes vind. Het vraagt een andere aanpak, maar je krijgt er zo veel voor terug.

Bon, waar ik het vandaag over wilde hebben, is deze prachtige Nieuwjaarsbrief. Majella werkte al heel wat mooie dingen uit, maar voor dit jaar voorzag ze weer iets anders.






















1. Er werden drie verschillende tekeningen rond Kerst op kalkpapier gedrukt. Deze werden met waskrijtjes door de kinderen ingekleurd.
2. Het sjabloon voor het 'huisje' werd gekopieerd en de kinderen mochten de raampjes eruit prikken.
3. Op een vierde blaadje werd de Nieuwjaarsbrief geschreven. Uiteraard kun je de kinderen het groter later schrijven. Achteraf kun je de brief dan makkelijk gaan verkleinen met het kopieerapparaat. Kinderen in het eerste schrijven namelijk nog behoorlijk groot.
4. Het huisje wordt in elkaar gezet door de juf en ook de afbeeldingen worden erin geplakt.
5. Er werden tegels verzameld zodat het huisje op een tegel kan worden geplaatst.
6. Rond het huisje wordt er een boord afgemaakt met staafjes die (rijkelijk) met goudglitters werden besprenkeld.
7. Een glazen potje van yoghurt wordt in het huisje geplaatst zodat het huisje op koude en donkere winteravonden opgelicht kan worden!

Bedankt Majella, superidee!

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...