zondag 22 december 2013

NHA - voor iedereen die graag iets bijleert!

Ik kende NHA al een tijdje en bestelde in een ver verleden als eens twee cursussen. Toen hield ik het niet
vol omdat ik veel te veel hooi op mijn vork nam. Ik ging 6 op 7 naar school, moest een eindwerk in elkaar zien te boksen, moest dit dan nog vertalen naar het Frans en ik reed 4 maanden op en af naar Brussel.


Deze week nam ik echter een besluit. Thuis krijg je heel vaak reclame over NHA en ik weet dat de cursussen kwalitatief hoogstaand zijn. Het kriebelde dan ook alweer een tijdje om ermee aan de slag te gaan. Veel tijd heb ik niet over om me te verplaatsen, maar dat hoeft bij NHA helemaal niet. Je kunt gewoon vanuit je luie zetel studeren en je doet dit op je eigen tempo. Echt een formule die voor iedereen deuren opent. Via het net wordt je zelfs begeleid door een professioneel iemand.

Op de site vind je een waaier aan cursussen, er is echt voor elk wat wils. Je kunt er niet alleen een hobby bijschaven, je kunt ook een taal leren of zelfs vakken uit het middelbaar opfrissen of een muziekinstrument leren bespelen. Ik koos deze keer voor de cursus 'Tekenen en schilderen - extra uitgebreid'. Ik droomde al jaren van een lessenreeks aan de academie, maar het kwam er gewoon niet van. Daarom wil ik via deze weg mijn techniek echt wel gaan bijschaven. Ik doe het graag, maar heb er nooit les in gevolgd. Ik hoop met deze cursus echt veel nieuwe dingen te ontdekken en te leren.

Vrijdag ging ik om het pakket bij de post en ik keek heel nieuwsgierig in de doos! Je krijgt al heel wat materiaal via de cursus, maar later zul je uiteraard ook nog een aantal dingen moeten aankopen. Dat doe ik met veel plezier als het om een hobby gaat. De boog moet immers niet altijd gespannen zijn!

(De foto's werden snel genomen waardoor ze weer niet ideaal zijn, maar het geeft je toch een idee.)






Naast houtskool, potloden, tekenpapier, kleurpotloden, verf, inkt en een pen kreeg ik ook een ledenpop. Die zal me moeten helpen bij het tekenen van personen. Daarnaast krijg je ook nog heel wat papieren, een aantal lessen en een map om alles in op te bergen.

De cursus bestaat uit maar liefst 96 lessen waarbij je eigenlijk elke week een les moet proberen te verwerken. Zo moet je eigenlijk twee jaar voor deze cursus uittrekken. Uiteraard is het de bedoeling om daarna te blijven te tekenen en te schilderen. Wie het niet ziet zitten om twee jaar aan hetzelfde bezig te zijn, kan ook kiezen voor de gewone cursus 'Tekenen en schilderen'. Dat zijn dan 56 lessen in plaats van 96.

Maar uiteraard zijn er tal van andere mogelijkheden, neem vooral een kijkje op www.nha.be! Geniet van jullie zondag!

Bron afbeelding:
*http://www.webwinkel-reviews.nl/opleidingen/opleidingen-nha-thuisstudies/

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...