donderdag 12 december 2013

Maanden leren met juffrouw Boggemog

Het gaat hier de laatste tijd wel heel erg vaak over mijn werk, maar ik heb dan ook weinig tijd voor iets anders. Om niet te zeggen GEEN tijd. Ik beloof je dat er in de kerstvakantie weer een gevarieerder aanbod komt met recepten, boeken en naaisels!

Daarnaast zou ik voor de eerste keer in mijn blogbestaan ook werk willen maken van een GIVE AWAY. Eigenlijk was het de bedoeling om te wachten tot ik 100 vind ik leuks op Facebook had, maar als ik daarop moet wachten... dan is er hier binnen het jaar nog geen give away. Ik maak er dus met de kerstperiode zeker werk van. Blijf mijn blog dus in de gaten houden!

Bon, om het toch nog maar even over het werk te hebben, vond ik vorig jaar een tof gedicht om de maanden van het jaar aan te leren. In het tweede leerjaar is het de bedoeling dat de leerlingen ze in volgorde kunnen opzeggen en dit gedicht is dan ook een welgekomen geheugensteuntje. Met 2014 in zicht kan het niet alleen voor leerkrachten, maar zeker ook voor ouders van pas komen.

Die gekke juffrouw Boggemog

Die gekke juffrouw Boggemog!
In januari slaapt ze nog.

In februari staat ze op
en doet haar wasje in het sop.

In maart doet zij haar jasje aan
om even naar de markt te gaan.

En als zij thuis komt in april
dan blijft het weer een poosje stil.

En in de mooie maand van mei
dan springt ze touwtje in de wei.

In juni heeft ze nog geen haast,
dan praat ze met meneer hiernaast.

In juli speelt ze met haar kat
en gaat met één voet in het bad.

En in augustus als het moet,
dan wast zij ook haar andere voet.

Maar in september wordt het druk,
dan scheurt zij de kalender stuk.

In een café, rond half oktober
vraagt zij één koffie aan de ober.

En in november drinkt zij 't op
en haalt haar wasje uit het sop.

En in december slaapt zij in
met een deken tot aan haar kin.

En iedereen zegt : " Och, och, och, die gekke juffrouw Boggemog"

1 opmerking:

  1. Ik weet niet welke tekening ik moet maken bij die gekke juffrouw boggemog,zou u mij kunnen helpen?


    mvg
    nina casneuf

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...