woensdag 18 november 2015

Tabbladen komen altijd van pas!

De kinderen hebben bij mij in de klas een ringmap voor losse blaadjes. Ze hebben ook een verzamelmap, maar daar mogen er niet te veel blaadjes blijven inzitten. De bedoeling van die verzamelmap is blaadjes even netjes bijhouden. Bijvoorbeeld nog een werkblaadje die we nog moeten afwerken, een knipblad waar er nog een paar prentjes van overblijven,...

De ringmap dient als muurtje bij de toetsen én als opbergplaats voor blaadjes die anders blijven rondslingeren. Eerst had ik een aantal heel simpele tabbladen gemaakt, maar daar was ik niet echt tevreden over. Ik had ze te snel gemaakt naar mijn normen ;). Daarom maakte ik nu nieuwe tabbladen. De kleuren van de vakken komen overeen met de kleuren van de wandplaten in mijn klas.

De tabbladen zien er als volgt uit...


Vroeger stak ik de tabbladen in een plastic mapje, maar ik ben van plan om ze nu te lamineren. Anders scheuren die tabbladen te makkelijk uit en ik denk dat dit nu het geval niet meer zal zijn.

Wil je deze ook graag gebruiken? Dan kan dat! Kijk snel even achter dit linkje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...