zondag 13 januari 2013

Nicci's wil van Sam Baker

Ik hou al een aantal jaren mijn gelezen boeken bij en die deel ik dan ook graag met jullie. De afgelopen maanden deed ik al mijn best om er enkele op mijn blog te gooien, maar het kwam er niet van om deze taak af te werken. Eens ze er allemaal zullen opstaan, zal het wat makkelijker zijn want dan hoef ik maar een paar keer per maand een berichtje te posten over boeken. Ik probeer vandaag dus de rest van de tot nu toe bijgehouden gelezen boeken te posten. Veel leesplezier!

De A had ik een tijdje geleden al afgewerkt dus ik doe vandaag verder met de B. Benieuwd of ik tot de Z kom. Dat zou straf zijn :).

Een tijdje geleden las ik 'Nicci's wil' van Sam Baker. Het boek handelt over de eigenzinnige erfenis van een jonge vrouw. Na haar dood schenkt ze haar man, kinderen en tuin weg aan haar vriendinnen. Zij weten echter niet hoe ze met die laatste wil om moeten gaan...


Gegevens

Oorspronkelijke titel: To my best friends
Uitgever: Van Holkema & Warendorf
Uitgavejaar: 2011
Aantal bladzijden: 384 
ISBN: 9789047520436


Flaptekst

Nicci Morrison doet altijd alles eerder – en beter – dan haar vriendinnen. En nu ziet het ernaar uit dat ze ook als eerste dood zal gaan. Voor het zover is, grijpt ze haar laatste kans om iets te betekenen voor haar vriendinnen. En dat heeft grote gevolgen. Aan de vrijgezelle Mona vertrouwt Nicci haar man David toe. Maar eigenlijk heeft Mona haar ware allang gevonden. Aan Jo draagt Nicci de zorg voor haar tweelingdochters van drie jaar oud over. Jo vindt het alleen al moeilijk genoeg om een goede stiefmoeder voor de twee zonen van haar man te worden. Aan haar oud-huisgenoot Lizzie laat Nicci haar tuin na. Maar Lizzie kan haar tijd beter voor haar eigen problemen bewaren. Tijdens haar leven vonden Mona, Jo en Lizzie het soms irritant dat Nicci altijd alles beter dacht te weten. Maar wat als ze misschien toch gelijk had?


Mijn beoordeling (+ / + +)

Dit boek van Sam Baker is zeker een aanrader voor iedereen die van een chicklit houdt. Het is geen roman pur sang, maar het draait wel om liefde en vriendschap. Jonge mensen die beseffen dat ze vroeg zullen sterven, reageren allemaal op een verschillende manier. De wil van Nicci is echter heel apart. Je kunt dit verhaal niet spannend noemen, maar het heeft wel een onverwacht einde. Het boek leest vlot en is goed geschreven.


Bron foto: 
http://www.literatuurplein.nl/boekdetail.jsp?boekId=760135

1 opmerking:

  1. Momenteel ligt deze naast mijn bed.... Niet echt een boek dat ik in 1 ruk wil uitlezen, maar we zijn halfweg, dus we komen er wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...