donderdag 3 januari 2013

Voorlaatste boek van 2012

Op de valreep scherpte ik mijn aantal gelezen boeken in 2012 nog wat aan. Niets kon een daling ten opzichte van 2011 nog vermijden, maar met meer dan 20 boeken en met mijn beperkte vrije tijd ben ik meer dan tevreden. Door onze verbouwingen gingen we deze zomer niet op reis en dat verklaart mijn dalend gemiddelde. Want zeg nu zelf... waar kun je beter lezen dan op een terras in het zuiden van Frankrijk met een lekker drankje voor je neus? Bon, het is er dus dit jaar niet van gekomen en ik hoop dat het komende zomer wel doorgaat.

Net voor de overgang van 2012 naar 2013 vond ik in de kerstvakantie nog de tijd om een roman te lezen. Ik hou erg veel van dit genre en heb er dan ook al een pak gelezen, maar deze kon me nu niet echt bekoren. 'De affaire' van Rebecca Connell werd me nochtans via tal van kanalen aangeprezen. Misschien was ik gewoon niet in de stemming voor zo'n verhaal of misschien lag het boek mij gewoon niet zo goed.


Gegevens

Oorspronkelijke titel: The Art of Losing
Verschenen in: 2009
Uitgeverij: Artemis & Co
Oorspronkelijke uitgever: Fourth Estate
Omslagontwerp: Studio Jan de Boer
Omslagillustratie: Sally Mundy/Trevillion Images
ISBN: 978 90 472 0075 8
Pagina's: 238


Flaptekst

Toen Louise vijf jaar oud was, overleed haar moeder bij een tragisch ongeluk. Als jonge vrouw achtervolgt deze dramatische dood haar nog steeds. Louise weet inmiddels dat haar moeder destijds een affaire had en ze vermoedt dat haar minnaar iets te maken heeft gehad met het ongeval. Ze zint op wraak en spoort zijn familie op; door een relatie aan te knopen met zijn zoon weet zij zelfs zijn leven binnen te dringen.

Nicholas is professor aan de universiteit van Oxford en leidt een rustig leven met zijn gezin. Maar wanneer Louise bij hen in huis komt wonen, dringt het pijnlijke verleden zich onafwendbaar aan hem op. Louise doet een schokkende ontdekking en ze realiseert zich dat liefde en verlies echo's kunnen nalaten die veel gecompliceerder zijn dan zij ooit had kunnen vermoeden.

Mijn beoordeling (+/++)

Het debuut van Rebecca Connell vond ik zeker niet slecht, maar zou ik ook niet op mijn lijstje met favoriete boeken plaatsen. De roman is wel goed geschreven en leest vlot. Toch ontbreekt er voor mij iets. Het is moeilijk te omschrijven wat, maar het heeft net iets te kort om een topper te zijn. Misschien zit er wat meer peper in de volgende boeken van Connell. De affaire was zeker ook geen afknapper zodat ik wel benieuwd ben naar ander werk.


Bron foto:
http://www.dizzie.nl/b_27659_De-Affaire.php

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...