zondag 16 maart 2014

Schrijfmotoriek oefenen aan de hand van verschillende oefeningen

Een hele tijd terug was ik op zoek naar schrijfoefeningen. In onze school werken we met een werkboekje voor schrijven, maar uiteraard moet je ook in deze lessen kunnen differentiëren. Ik liet je hier eerder al een extra boekje zien, maar ik gebruikte in het begin van het schooljaar ook nog een ander boekje. Op het net vind je via deze link 59 bladzijden met oefeningen om de schrijfmotoriek te verbeteren. Het gaat hier niet over het schrijven van woorden, maar vooral over de pengreep en het leren correct omgaan met schrijfgerei.





















Als je de blaadjes wat aanpast, kunnen ze zeker zinvol zijn in het derde kleuter of in de eerste graad van de lagere school. In het tweede leerjaar is het vooral ook belangrijk dat ze de opdracht goed lezen! Een aanrader dus op heel wat verschillende vlakken.

Je hoeft alleen maar te surfen naar de site en je kunt er gratis de 59 bladzijden downloaden.

Veel schrijf- en differentiatieplezier!

3 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Dat ziet er erg interessant uit en ik zou het graag gebruiken in mijn klasje.
    Jammer genoeg werkt de link bij mij niet. Zou je de link hier eens volledig kunnen doorgeven alsjeblieft?

    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze link werkt wel: http://www.vaneisden.nl/Schrijfpagina/download-oefeningen-uit-het-boek---extra-oefeningen.pdf
      Groetjes!

      P.S. Bedankt voor al het materiaal Gietje!
      Misschien nog even de link hierboven aanpassen? :-)

      Verwijderen
    2. Deze link werkt wel: http://www.vaneisden.nl/Schrijfpagina/download-oefeningen-uit-het-boek---extra-oefeningen.pdf
      Groetjes!

      P.S. Bedankt voor al het materiaal Gietje!
      Misschien nog even de link hierboven aanpassen? :-)

      Verwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...