zaterdag 30 augustus 2014

Afwerking fase 1!

Ik vertelde jullie al twee keer over mijn schilderwerken, maar daar bleef het niet bij. De voorbije week liet ik jullie ook weten dat er nog steeds hard werd gewerkt...


Misschien kun je uit deze foto al opmaken welk werkje er intussen ook van mijn lijstje mocht worden geschrapt...

Een goeie vijf jaar geleden vroeg een vriendin van mij of ik geen zin had om samen met haar naailes te volgen. Het was iets wat nog nooit in mij was opgekomen, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk heel erg graag bijleer en dit in tal van uiteenlopende branches. Zo kwam het dat ik vier jaar lang les volgde en nu vooral gewoon mijn plan kan trekken :).

Daarom ook dat ik vorig schooljaar wilde plannen in verband met mijn klaslokaal maakte. De verf was er nu al, maar ik wilde ook passende gordijnen. Na wat speur- en mailwerk kwam ik bij De Soldeur in Kortrijk terecht. Daar vond ik grijze, brandwerende en verduisterende stof voor een schappelijke prijs van 17,85 euro de meter (en maar liefst 2,80 meter breed!).

Samen met mijn allerliefste mama en schoonmama ging ik aan de slag. Schoonmama Rita maakte een eerste (voorbeeld)gordijn, kwam die in mijn klas passen en vorige dinsdag maakten we er een stikdagje met z'n drietjes van. Dankzij hun hulp kon ik vorige week al (vijf dagen voor de deadline!) mijn gordijnen ophangen.

Het is heel erg moeilijk om deftige foto's te nemen, maar ik denk wel dat jullie zich op die manier een beeld kunnen vormen van ons nieuw pronkstukje :).





Ik heb nu nog twee dagen om mijn klas helemaal op orde te krijgen en dan zijn we klaar voor een spetterende eerste schooldag!

Bij deze wil ik nog een paar mensen uitdrukkelijk bedanken!
* Mama, die ALTIJD voor me klaar staat
* Schoonmama die helpt structuur brengen als dat hoofd van mij weer eens op hol slaat :)
* De dames van De Soldeur in Kortrijk die me heel snel terug hebben gemaild én die ons heel erg goed hebben geholpen
* Lieftallige collega's die me genoeg feedback, raad en bijstand boden tijdens de werken :).

Maar ook
* Papa, schoonpapa en wederhelft die hielpen afplakken, schilderen en die straks nog de computers mogen installeren :)
* Koen van Colora voor de SUPERverf
* Monique en Tine van Puype Naaimachines voor mijn fantastische naaimachine
* De directeur die mijn project een kans gaf :)


Wil je zelf gordijnen maken?
Dan is dat eigenlijk helemaal zo moeilijk niet. 
1. Wij namen een lap stof van 2,80 op 2,80  meter. Meet uiteraard eerst jouw ramen :).
2. Strijk beide zijkanten mooi in en stik die vast.
3. Strijk de bovenkant netjes in en zet er onmiddellijk de witte band voor de haken van de gordijnen op vast.
4. Strijk de zoom in en stik die ook vast.
5. Stop haken in het witte lint.
Klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...