maandag 4 augustus 2014

The Tourist, een romantische thriller

Zoals ik vorige week al vertelde, wil ik hier ook een lijst met films aanleggen. Op die manier wordt mijn blog een echte database. Leuk toch? :). Later wil ik zelfs nog iets met sport, informatieve teksten, weetjes en data doen, maar dat is voor later. Ik kan jammer genoeg niet alles in een keer. De tabbladen werden al een hele tijd geleden aangemaakt, maar ik deed er het afgelopen jaar niet veel meer mee. Tijd dat die draad ook weer eens wordt opgepikt.

Maar ik ben maar een gewoon mens dus ik moet mezelf nog wat tijd gunnen. Daarom eerst die films uit de grond stampen en dan kan er weer een rubriekje bij :).

Op een zomerse zaterdagavond keek ik samen mijn wederhelft naar 'The Tourist'. Met Johnny Depp en Angelina Jolie in de hoofdrol kun je wel van een Amerikaanse topcast spreken.


Gegevens


Uitgegeven in: 2010
Regisseur: Florian Henckel von Donnersmarck
Producenten: GK Films, Spyglass Entertainment, Columbia Pictures
Scenarist: Florian Henckel von Donnersmarck en Christopher McQuarrie
Hoofdrolspelers: Johnny Depp, Angelina Jolie, Paul Bettany en Timothy Dalton
Muziek van: James Newton Howard
Montage: Thelma Schoonmaker
Speelduur: 103 minuten


Het verhaal



Elise Ward (Angelina Jolie) wordt geschaduwd door de politie. Ze ging immers een tijd lang om met Alexander Pearce en die is er met een fortuin van een gangster vandoor. Het gaat de agenten dus om die geheimzinnige Pearce en niet om mevrouw Ward. Elise heeft echter al een aantal jaar niets meer van haar minnaar gehoord en is dan ook heel erg blij wanneer ze op een terras een briefje ontvangt. 

Elise moet onmiddellijk naar Venetiƫ vertrekken en op de trein ontmoet ze de Frank Tupelo. De Amerikaanse wiskundeleraar verliest bijna onmiddellijk z'n hart aan de mooie Elise. Zij gebruikt hem in eerste instantie echter alleen maar om de politie op het verkeerde been te zetten. De agenten denken immers dat Frank Alexander is en ze zijn niet alleen. Ook Shaw - de bestolen gangster - zit Frank en Elise op de hielen.

Mijn mening (+/++)

Doordat ik de film al eens eerder had gezien, was de verrassing hier en daar wat weg. Daarnaast hou ik ook meer van een rasechte thriller in plaats van het genre met een vleugje romantiek zoals 'The Tourist'. Een zuivere thriller met Johnny Depp zou volgens mij ook heel moeilijk worden. Deze Amerikaanse acteur is zodanig vereenzelvigd met Jack Sparrow dat je hem van het eerste moment dat hij op je scherm komt, grappig vindt. 'The Tourist' is zeker een vermakelijk tussendoortje, maar - naar mijn mening - geen topfilm.


Bronnen:
*http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Tourist
*https://www.youtube.com/watch?v=GrqpKEOF8uw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...