donderdag 28 augustus 2014

Klas krijgt stilaan vorm!

Het was hier de afgelopen week stil, veel te stil naar mijn idee... maar ik leg je even uit hoe dat komt. Niet omdat ik op mijn luie kont op een of ander strand in een warm land zat. Nee, helemaal niet. Ik was gewoon hard bezig met mijn klaslokaal. Ik liet jullie hier eerder al een paar foto's van mijn schilderwerken zien, maar toen was er nog héél veel werk. Nu is er nog steeds veel werk, maar kreeg er ook al heel veel vorm en gestalte.

Wat je misschien nog wist...

* Zitbanken en boekenrekjes allemaal in het blauw in plaats van in het lelijke melkgroen!


* De zorgtafel in een flashy kleurtje!


* De geërfde computertafel lijkt helemaal nieuw!


* De raamlijsten krijgen EINDELIJK ook eens een kleurtje!


* De kasten worden met heel veel zorg (en afplaklint) in het blauw gezet!


* Ook de prikborden krijgen een volledig nieuwe uitstraling. Melkkleuren weg, een flashy blauwe rand en een mooie grijze binnenkant.



Wat je nog niet wist!

 * Prikborden en kasten kregen meerdere lagen verf en zien er nu heel erg goed uit (al zeg ik het zelf) - op deze foto moest de kast nog een laag of twee krijgen


* Helemaal af zien ze er zo uit!


* Ook de balkjes boven de toekomstige zithoek werden niet over het hoofd gezien!


* De laatste pastelkleuren verdwenen en kregen een fel kleurtje over zich heen! De combinatie van het blauw en het geel zag ik op Colora!




* En dus ziet mijn zithoek er nu zo uit!


Het was wat moeilijk om het op foto vast te leggen, maar er is dus genoeg plaats voor een twintigtal kindjes en mezelf. Ook mijn gebedsdoos kreeg alweer een plekje.

* De vuilbak ziet er helemaal niet meer saai uit en past helemaal binnen het geheel. Het tafeltje links is voor de drankjes van de kinderen. De papierbak moet ik nog legen zoals je ziet :).


* Als laatste toon ik ook nog even mijn zitbankjes die we nu als rekjes inzetten. Vorig jaar had ik een klasje van 30 en dan had ik alle bankjes nodig. Nu zijn er een paar bankjes over en die gebruik ik als opslagplaats. Aangezien ze in hetzelfde kleur als de zitbankjes zijn, kan ik ze later nog altijd terug in mijn zithoek plaatsen.


Zo, nu zie je toch al een deel van mijn werk! Toch heb ik nog uren nodig gehad voor iets anders... Benieuwd? Ik laat het jullie hier zo snel mogelijk weten :).

2 opmerkingen:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...