maandag 18 augustus 2014

Overzicht bonnen

Aangezien ik de afgelopen week wat bezig was met m'n beloningssysteem voorzag ik m'n doos van een nieuwe voorraad bonnen. Ik wil ze komend schooljaar immers wat frequenter gebruiken. Bij drie groene bonnen verdienen de kinderen een verrassing, bij drie rode een straf. Ik denk dat ik bij elke rode bon wel de kinderen een speeltijd aan de kant laat staan.

Om een goed overzicht te hebben op de verdiende of gekregen bonnen maakte ik een tabel. Op die lijst kan ik goed aanduiden wie welke bon krijgt. Ik kopieer de lijst een keer op rood en een keer op groen.




In een hokje kunnen er telkens drie streepjes staan. Wellicht combineer ik dit systeem nog met een verkeerslicht. Ik wil niet voor de minste aanleiding een rode kaart geven. Kinderen die echter 's avonds op het rood licht blijven staan, krijgen dan wel een rode bon. Dit is echter toekomstmuziek. Ik begin eerst wellicht gewoon met de rode en groene bonnen. Ik zie wel waar ik kom. Alles hangt ook wat af van je klasgroep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...