vrijdag 1 augustus 2014

Een nieuwe schrijfopdracht

Ik liet jullie al het oefenen op de speelplaats en het haarportret als extra schrijfopdrachten zien. Aangezien ik aan 16 opdrachten moet geraken, maakte ik intussen nog een nieuwe. Dankzij een heel vriendelijke lezer leerde ik Schrijfpalet kennen. Ik baseerde mij op die blaadjes om het volgende te maken.


Het komt erop aan om mooie zinnen te maken met de woorden op de piano. Ik hield de opdrachtomschrijving algemeen zodat de oefening op verschillende manieren gebruikt kan worden. Zo kun je deze oefening laten maken als de kinderen nog geen hoofdletters kennen, uiteraard kan het ook als ze er wel al kennen, je kunt lange zinnen laten maken, je kunt vier korte laten verzinnen,... Vooraf zou ik wel vermelden dat kinderen op leestekens moeten letten. Met dit soort oefeningen raken ze dan ook gewoon aan het feit dat een zin altijd met een leesteken eindigt.

Bronnen:
* Schrijfpalet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...