zondag 26 augustus 2018

Bankmedailles - Straffen en belonen deel 5

In de vorige vier afleveringen rond straffen en belonen had ik het over groene en rode duimen. Miste je deze blogpostjes, kijk dan zeker even terug naar de postjes van 9, 14, 18 en 23 augustus 2018.

Intussen werk ik ook al een paar jaar met mijn bankmedailles. Een hele tijd terug vertelde ik er al iets over, maar ik herhaal het uiteraard graag nog eens voor mijn nieuwe bezoekers!

De bankmedailles zien er als volgt uit...



Ik kopieerde deze een 100-tal keer, knipte ze uit, lamineerde ze, knipte ze opnieuw uit en bevestigde er een strookje magneetlint aan. Dat magneetlint kan natuurlijk ook door velcro vervangen worden.
Telkens wanneer ik mijn ronde doe, deel ik een aantal medailles uit. Alleen wie een nette bank heeft, krijgt een bankmedaille. Bij sommige kinderen dat het volledig misloopt, neem ik even apart en probeer ik aan te leren hoe een propere bank er moet uitzien. Ik leg meteen ook uit waarom dat nodig is. Kinderen die hier moeite mee hebben, worden begeleid en krijgen eventueel een stappenplannetje.

Wil je deze bonnen ook graag gebruiken? Download ze dan hieronder.

En Gietje zou Gietje niet zijn als ik niet alles mooi in een doos/pot verzamelde... :)


Wil je het voorblad graag gebruiken? Download het dan hieronder.


Als de kinderen drie bankmedailles hebben verzameld, krijgen ze ook een groene duim. Ook dit wordt bijgehouden op een blad in de offertemap (samen met de lijsten van de duimen).

Het sjabloon ziet er als volgt uit...


Wil je ook die lijst graag gebruiken? Klik dan hieronder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...