dinsdag 14 augustus 2018

Materiaal bij beloningen - deel 2

Vorige donderdag had ik het al over mijn groene duimen en de bonnen die daaraan vasthangen. Heb je deze aflevering op Gietjes Corner gemist. Kijk dan snel even terug via deze link.

Ik stelde toen alle beloningen voor, maar je hebt daar ook nog wat materiaal voor nodig. Daarom deel ik ook dit vandaag met jullie! Dan hoeven jullie eigenlijk niets meer te verzamelen, je kunt meteen alles afdrukken.

Een van de beloningen was het spelen van een kringspel. Misschien vindt niet iedereen dat even makkelijk om zomaar een spel uit de mouw te schudden. Daarom dit overzicht...


Wil je dit overzicht graag downloaden? Klik dan hieronder.

Daarnaast kunnen de leerlingen er ook voor kiezen om de klasgenootjes een briefje te laten schrijven. Daarvoor heb ik een passend blaadje via Pinterest gevonden...

Wil je dit blaadje ook graag inzetten?


De groene duimen worden sinds een paar jaar ook op een blad bijgehouden. Het is niet altijd even makkelijk om dat secuur te doen. Ik zal daar nog wat in moeten groeien ;). Ik vind het echter belangrijk om dat te doen omdat ik - na het uitdelen van drie groene duimen - veel beter weet waarom kinderen nu een groene bon hebben verdiend. Dan kan ik op die manier heel makkelijk een zinnige boodschap op de bon schrijven.

Voor het bijhouden van de duimen maakte ik een sjabloon. Ook dit kun je uiteraard gebruiken.

Het ziet er als volgt uit...


Voor elk kind zijn er twee bladzijden. Op de voorkant van het blad schrijf ik de groene duimen op, de achterkant hou ik vrij voor de rode (waarover later meer).

Wil je dit sjabloon ook gebruiken? (Je hoeft alleen de namen te veranderen.)

Ik verzamel deze blaadjes in een offertemap en steek er vanboven nog een kladblad op. Heb ik dan geen tijd om in het overzicht zelf iets neer te schrijven, dan kan ik het op dat blaadje noteren. Het komt er dan op aan om het 's avonds (na schooltijd) aan te vullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...