vrijdag 10 augustus 2018

Wat gebeurt er op een verjaardag?

Deze vraag zie ik elk jaar opnieuw wel een aantal keer via Facebook verschijnen. Blijkbaar zijn veel mensen nog zoekende om dit goed en plezant te laten verlopen. Daarom deel ik ook graag mijn ideeën en bevindingen :).

Een aantal dingen staan al vast en ik zet ze graag even op een rij:
* Er worden slingers opgehangen in de klas (twee zelfgemaakte vlaggenlinten en een slinger ‘Happy Birthday’).


Eigenlijk zou ik er liever in mijn nieuwe klaskleuren hebben, maar ach, ik probeer toch ook tevreden te zijn met deze :)

*Op de bank ligt een omslag met drie bonnen: extra speeltijd, huiswerk niet maken, een dag bij een vriendje naar keuze zitten (de kinderen mogen die bonnen indienen wanneer ze dit wensen).



Wil je deze bonnen graag downloaden? Klik dan op onderstaande link!
Let wel: ze zijn niet van mijn hand! Ik weet alleen niet meer waar ik ze vond...

Alle omslagen verzamelde ik trouwens in een doos...















Wil je het voorblad van de doos ook graag gebruiken? Download ze dan hieronder...
*Op de bank liggen kleurbalpennen waar ze de hele dag mee kunnen schrijven. Deze bestel ik altijd bij Maréchal maar uiteraard is hier heel wat meer mogelijk: glitterbalpennen, stiftjes,... De bedoeling is dat ik in de loop van de vakantie mijn etui nog wat aanvul.



*De kinderen kiezen een kaart en die gaat door in de klas, iedereen schrijft er een boodschap op. Ik maakte de volgende kaart...


en plakte die op een aantal verschillende kleuren (zo kunnen de kinderen een kleurtje kiezen).

Wil je deze kaarten graag gebruiken? Download ze dan hieronder...

Alle kaarten, vlagjes en pennenzak met kleurbalpennen worden trouwens in een doos bewaard...


Dit is wel nog een oude foto van de doos.


*Het verjaardagslied '’t Is feest' wordt gezongen (dit lied wordt tijdens een muzische les aangeleerd) en daarna kiezen de kinderen nog één liedje (Happy Birthday of Lang zal zij/hij leven)

Wil je meer weten over dit lied? Lees dan het blogpostje van 12 oktober 2015

Dit is wat ik tot nu toe allemaal heb gemaakt en wat op punt staat. Er volgen nog een aantal kleinere zaken, maar daar vertel ik je later meer over!

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...