zondag 16 december 2012

Rapporten en pannenkoeken

Het is examentijd en dat betekent voor leerkrachten 'rapportentime'. 'k Was er vanmorgen vol goeie moed aan begonnen en 'k moet zeggen... ik ben al aardig opgeschoten! Maar een hele dag met hetzelfde bezig zijn, is niets voor mij. Dus dacht ik even aan dat heel lief ventje die al 12 jaar aan mijn zij staat. Hij is al een jaartje keihard aan het verbouwen en is dan ook moe, doodmoe op zondag. Maar ik weet waar hij van opkikkert... Een lekkere verse pannenkoek met Nutella!

Dus ik bakte een stapeltje pannenkoeken zodat hij er morgen ook nog mee kan nemen naar zijn werk.

Ik nam het volgende recept ter hand:

Ingrediƫnten:
* 4 eieren
* 70 gram suiker
* 200 gram bloem
* 20 gram boter
* een halve liter melk

Bereidingswijze:
Alles mengen en kloppen tot de klonters verdwenen zijn (niet zo makkelijk met die gesmolten, warme boter).
Pan goed verwarmen, eventueel wat boter in de pan en dan je deeg erin gieten.

Smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...