Na de doelen dramatisch spel en bewegingsexpressie zijn die van muzisch taalgebruik aan de beurt. Dit onderdeel van muzische vorming wordt wel eens vergeten omdat het soms wat meer verband houdt met taal dan met muzische. Toch is het een subdomein dat we in onze lessen muzische moeten integreren. Daarom zet ik voor jullie ook deze doelen eens allemaal op een rijtje. Je zult merken dat ze onderverdeeld zijn in 21 hoofddoelen en dat zijn exact dezelfde doelen als de algemene doelen van muzische vorming. Het is ook zo dat - net als bij bewegingsexpressie - geen codes naast het doel staan. Dat wil zeggen dat er in het leerplan geen afspraak gemaakt wordt over het wanneer, wat en waar.
Onder ieder algemeen doel staan er een aantal subdoelen die dan weer verwijzen naar taaldoelen. Deze doelen mag je en moet je dus ook integreren in je muzische lessen. Hieronder zie je opnieuw een tabel waarin alle doelen gegoten werden. Ik toon maar één blaadje, maar uiteraard bestaat het document uit meerdere bladzijden. Na de doelen dramatisch spel en bewegingsexpressie is dit het derde domein van muzische vorming dat ik toelicht.
Wens je gebruik te maken van deze tabel? Klik dan hier.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Alle oplossingen van de woordzoekers
Ik toonde je hier en hier een lading woordzoekers, maar toen waren de oplossingen nog niet gemaakt. Die heb ik nu wel klaar. Er werden vers...
-
De dagen van de week zijn een vast onderdeel van de leerstof in het tweede leerjaar. Omdat dit voor sommige kinderen wel abstract kan zijn, ...
-
De meeste onder mijn lezers kennen de actuaquiz wel. Ik heb volgend jaar geen vaste klas meer, maar ik wil speciaal voor jullie wel nog we...
-
In het eerste leerjaar leren de kinderen lezen . Het is schitterend om te zien hoe de kinderen beetje bij beetje woorden kunnen gaan decoder...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten