Elke maand geef ik de kinderen een andere plaats. In september zet ik de leerlingen per nummer, maar vanaf oktober ga ik wat strategischer te werk. Normaal gezien maak ik gewoon een planning op een kladblaadje, maar ik zou het dit jaar anders willen aanpakken. Ik heb een eenvoudig sjabloon gemaakt met een tabel. Daarin zal ik de namen schrijven. Op die manier kan ik elke maand zo'n blaadje invullen en kan ik ze makkelijk bewaren. De bedoeling is ook om er op toe te zien dat de kinderen niet altijd in dezelfde rij zitten of niet altijd naast dezelfde klasgenootjes.
Uiteraard ziet jullie klasschikking er misschien anders uit, maar je kunt de tabel makkelijk aanpassen of enkele hokjes arceren. Ik geef jullie hier gewoon een voorbeeld.
Ik wil bij mijn schikking in oktober ook met een aantal zaken rekening houden. Ten eerste zet ik de kinderen die veel aandacht nodig hebben graag vooraan. Daarnaast wil ik ook rekening houden met de voor- en achterburen. Kinderen gaan immers leesgroepjes moeten vormen met die buur. Maar daar vertel ik je later zeker nog meer over. Hou Gietjes Corner dus zeker in de gaten!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Alle oplossingen van de woordzoekers
Ik toonde je hier en hier een lading woordzoekers, maar toen waren de oplossingen nog niet gemaakt. Die heb ik nu wel klaar. Er werden vers...
-
De dagen van de week zijn een vast onderdeel van de leerstof in het tweede leerjaar. Omdat dit voor sommige kinderen wel abstract kan zijn, ...
-
De meeste onder mijn lezers kennen de actuaquiz wel. Ik heb volgend jaar geen vaste klas meer, maar ik wil speciaal voor jullie wel nog we...
-
In het eerste leerjaar leren de kinderen lezen . Het is schitterend om te zien hoe de kinderen beetje bij beetje woorden kunnen gaan decoder...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten