donderdag 31 juli 2014

Hou van mij!

Hier is er nog een boek! Dit keer nam ik er weer eentje van Anja Feliers ter hand. Eerder las ik al 'Laat me los' van deze Belgische topauteur en nu werd het 'Hou van mij!'. Deze vakantie volgen er zeker nog een paar romans, thrillers, jeugdboeken en boeken over bekende Vlaamse series. Ik heb de smaak weer helemaal te pakken :).

Gegevens

Uitgegeven in: 2011
Uitgeverij: Manteau
Omslagillustratie: Ruby Del Angel / Arcangel Images / Hollandse Hoogte
Omslagontwerp: Wil Immink
Aantal pagina's: 317
ISBN: 978 90 223 2670 1

Flaptekst

Ik zie wel hoe ze soms naar me kijkt. Haar blik is uitdagend en tast mijn grenzen af. Ze vraagt om aandacht en weet als geen ander hoe ze dat moet doen. Glimlachend, knipogend, op de grens van het provocerende. Ze roept gevoelens bij me op die niemand anders ooit heeft weten op te roepen. Als ik bij haar ben, word ik iemand anders. Vult mijn hoofd zich met beelden over wat ik met haar zou doen.
Ze weet wat ze doet. Ze beseft het maar al te goed. Ze schept er genoegen in met mij te spelen en mijn uithoudingsvermogen te testen. Ze is vermoeiend. Zo vermoeiend. Ik weet niet hoe lang ik haar nog zo haar gang kan laten gaan.

Kathleen is psychologe en docente en woont samen met Julie, haar tienerdochter. Haar leven verloopt vlekkeloos, tot Matthias, een twintigjarige student, avances maakt. Kathleen wijst hem af. Vanaf dan lijkt alles voor haar verkeerd te lopen. Even later vertelt Julie haar dat ze smoorverliefd is op deze Matthias. Bij Kathleen slaan de stoppen door.

Mijn mening (+/++)

Verwacht je bij Feliers niet aan moeilijke en ingewikkelde boeken. De verhaallijn is duidelijk, de personages goed omschreven. Er doen ook niet al te veel mensen mee zodat het vanaf hoofdstuk 1 duidelijk is wie er in het verhaal een belangrijke rol zal spelen. Deze boeken zijn dan ook een ideaal tussendoortje. Ze lezen heel erg vlot, verwachten geen al te diep gepeins van hun lezer en zijn toch spannend. Soms moet een vakantieboek echt niet meer hebben.


Bron afbeelding:
*http://www.bol.com/nl/p/hou-van-mij/1001004011517957/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...