zondag 21 september 2014

Breukendoos afgewerkt!

Een tijdje geleden liet ik jullie hier mijn breukendoos zien. De stukjes werden eerder al allemaal geknipt, gekleurd, gelamineerd, nog eens geknipt en voorzien van een stukje magneetlint, maar er moest nog een doos gemaakt worden. Dit deed ik deze week en zo kan ik mijn rekje met zelfgemaakt materiaal verder (aan)vullen.

Ik nam een afgedankte doos van een collega, plakte er een gekleurd blad op en voorzag het deksel daarna van een voorblad.




Ik moet alleen nog aan de binnenkant van mijn deksel een overzicht van de kleurtjes hangen. Op die manier weet ik welke kleuren welke breuken zijn, maar zijn de kinderen niet in het bezit van deze informatie. Zo kunnen ze zelf bijvoorbeeld met verschillende kleuren één geheel proberen te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...