dinsdag 16 september 2014

Op de computer oefenen

Bij ons op school is het de bedoeling dat we doorheen de week de computer wat integreren. Vorig jaar met mijn grote groep is me dat niet helemaal gelukt en daarom weet ik dat dit ook dit jaar een werkpunt wordt.

In het vijfde en zesde worden er bepaalde opdrachten al op de pc gemaakt, maar in het tweede leerjaar is het vooral de bedoeling dat kinderen oefenen.

Ik maakte een blad zodat dit als sjabloon voor elke oefening kan dienen. Bovenaan zet ik de site, daaronder de oefening en in het hokje aan de rechterkant een afbeelding. Zo kunnen de kinderen altijd de oefening herkennen. Na de oefening kunnen de kinderen zelf hun punten invullen. Op die manier kan er erg zelfstandig gewerkt worden en hoef ik bij deze oefening als leerkracht geen extra ondersteuning te geven.



Wil je dit blaadje ook graag gebruiken? Klik dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...