vrijdag 12 september 2014

Oefenen tot 10 met de hele klas

Een hele tijd geleden ontdekte ik de site Onlineklas. De voorbije jaren zette ik deze site vooral in bij het individueel inoefenen van rekenen. Deze week gebruikte ik een oefening echter klassikaal. Als je naar de oude website gaat en daarna op rekenen klikt, kun je voor een oefening met ballonnen kiezen.

Ik klikte eerst erbij en eraf en dan tot 10. Uiteraard zijn er tal van andere opties. Ik koos de oefening met de ballon want die oefening kun je makkelijk klassikaal maken. Het is dan ook de bedoeling om met de hele klas zoveel mogelijk punten te scoren. Ze mogen maar vijf keer missen of het spel is afgelopen.

Vanaf volgende week wil ik deze oefening regelmatig doen en dan zal ik de punten op een ballon schrijven. Op die manier kan ik dat in de klas uithangen en zien we de evolutie doorheen het jaar.


Eens er een aantal ballonnen aan mijn muur hangen, post ik hier zeker nog een foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...