zaterdag 17 januari 2015

Alweer een vernieuwing op Gietjes Corner

De trouwe volgers van Gietjes Corner weten dat ik ook af en toe een receptje post. Dat is nogal vaak een baksel want ik maak namelijk graag desserts. Het is echter zo dat ik in het begin van 2015 een belofte (aan mijn ventje) heb gedaan. Naast die nagerechten moet ik proberen om ook minstens één keer per week een volle maaltijd op tafel te toveren. De wederhelft staat hier namelijk voor 90% zelf achter het fornuis (en voor die andere 10% zorgen mama en schoonmama :) ).

Ik wil het hier wel even duidelijk stellen: het is niet omdat ik niet wil koken. Het gaat er vooral om dat ik tijd vrij moet maken en dat ik enkele goeie (en eenvoudige) recepten zou moeten kunnen vinden. De klassiekers neemt mijn vriend wel voor zijn rekening en ik wil graag voor een vernieuwende toets zorgen. Ik moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik nogal kieskeurig ben. Mijn maag kan niet erg goed tegen room en ook wijn, yoghurt, kruidenkaas en pikante dingen halen we eigenlijk nooit in huis. Daarnaast wil ik ook geen recepten waarvoor ik elke dag opnieuw naar de winkel moet. Ik wil dus vernieuwende ideeën met ouderwetse ingrediënten. Wat tegenstrijdig, ik geef het toe, maar ik ben er zeker van dat er nog mensen zijn die er zo over denken. Eens ik die gevonden heb, hoop ik mijn ventje elke week met iets lekkers te verwennen en dan zet ik niet alleen die recepten op mijn blog. Ik ben ook van plan om af en toe eens mijn menu's te posten. Ik bedoel daarmee dat ik eens om de twee à drie weken wil delen wat wij gegeten hebben. Op die manier inspireer ik jullie misschien niet alleen op professioneel, maar ook op culinair vlak :).

Hou Gietjes Corner dus zeker in de gaten!


Bron:
*http://nl.dreamstime.com/royalty-vrije-stock-foto-vrouwelijke-chef-kok-image31765

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...