zondag 4 januari 2015

Materialen - top vijf!

Wie mijn Facebookpagina volgt, weet dat ik tot nu toe berichten tot vier maanden terug voorzag van documenten via Google Drive. Ik probeer er vandaag zeker nog een 100-tal berichten aan toe te voegen. Hopelijk is dat snel genoeg want ik merk dat ik een 'vind-ik-leuk' kwijt ben... snif... Maar ach, misschien moet ik daar ook weer geen zo'n drama van maken ;).

Om sommige mensen wat tegemoet te komen, wil ik vandaag vijf van mijn populairste materialen posten. Op die manier kunnen jullie er toch al mee aan de slag. Ik baseer me op de aanvragen via mail en via de reacties op mijn blog. Sorry voor de anderen die nog even moeten wachten, maar ik doe mijn best om mijn berichten zo snel mogelijk allemaal van een linkje te voorzien.

Materialen top 5 (in willekeurige volgorde)


MAB-materiaal

Voorblad voor de doos download je hier.
Honderdveld zonder onderverdelingen download je hier.
Honderdveld met onderverdelingen download je hier.
Tientallen zonder onderverdelingen download je hier.
Tientallen met onderverdelingen download je hier.
Eenheden download je hier.





Leeslijsten

De 200 leeslijsten vind je hier.
Het overzichtsblad hier.










Vingertwister

Het voorblad voor de doos, klik dan hier.
Het spelbord, klik dan hier.
De voorkant van de kaartjes, klik dan hier.
De achterkant van de kaartjes, klik dan hier.







Gebedendoos

Mijn verzameling gebedjes vind je hier.
Zonder bronvermelding omdat dit al 'oud' materiaal is en toen noteerde ik nog geen bronnen.









Flitskaarten tafels

Flitskaarten voor de tafels vind je hier. Het zijn deze met de uitkomsten op een apart kaartje zodat je ze aan de achterkant kan kleven indien je dat wenst.








Hopelijk help ik hier wat mensen al een stap mee vooruit en hou Gietjes Corner in de gaten! Ik probeer elke dag opnieuw een aantal berichten van documenten te voorzien.


Fijne zondag!

11 opmerkingen:

  1. Super ! Alleen jammer dat ik in het vijfde leerjaar lesgeef en jij in de eerste graad (vermoed ik toch). Maar sommige dingen zijn zelfs voor mij heel bruikbaar.
    Tof dat je dit zo deelt !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stond eerder in het zesde, vierde, derde en eerste, maar ik sta nu inderdaad in het tweede. Jammer dat ik vroeger nog geen blogje had. Dan was mijn aanbod nog ruimer :).

      Verwijderen
    2. Misschien kan je eens rondneuzen op je pc en ook oudere materialen met ons delen om ons te inspireren. Ik denk dat vele mensen wel houden van de variatie die je aanbiedt en variatie in doelgroep kan daar ook een onderdeel van zijn?
      Is natuurlijk maar een ideetje dat ik kreeg bij het lezen van de reacties hier :)

      Verwijderen
    3. Heb intussen al Frans gedeeld en deze vakantie nog eens kijken of ik nog andere dingen terugvind :).

      Verwijderen
  2. Wat een prachtig materiaal allemaal! Super bedankt dat je dit met ons wil delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Dankje voor de links.
    Heb onmiddellijk gebruik gemaakt van je leeslijsten in mijn nieuwe leescircuit ;)
    http://lisenicodeme.blogspot.be/2015/01/leescircuit.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je leeslijsten SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg bedankt voor je gebeden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk materiaal !
    Een vraagje: hoe werkt vingertwister?
    En hoe gebruik jij de leeslijsten? Individueel of? En de overzichtslijsten?
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...