zaterdag 10 januari 2015

Leesvernieuwingen - deel 1

Ik vertelde jullie een hele tijd geleden al eens iets over ons leesonderwijs dat wij dringend anders wilden gaan aanpakken. Wat ik hier al uit de doeken deed, weet ik niet helemaal precies meer, maar het komt erop neer dat we voorlopig drie dingen volledig hebben uitgewerkt. Eerst en vooral is dat de leesmap, daarnaast het vrij lezen in de vorm van slingerlezen en dan hebben we nog het tandemlezen.

Leesmap

Hier vertelde ik al heel vaak iets over op mijn blogje en daarom doe ik het vandaag nog snel eens in het kort. Ik maakte dus voor iedereen een bestekmapje met een naamkaartje en daarin zit een brief en een tabel (zie tweede blad bijlage brief). Elke maand krijgen de kinderen een nieuwe bundel mee naar huis waar ze in kunnen lezen. Sommige bundels zette ik zelf in Word, andere haalde ik uit de handleiding. Die laatste deel ik niet omdat ze niet van mijn hand zijn. Ik kopieerde gewoon de lezertjes vanuit Kameleon en daaronder zette ik dan leesmannetjes

Een overzicht van de tien leesbundels zie je hier...


Een deel ervan deelde ik al eerder via Google Drive, maar ik merk dat er ook naar de andere een heel grote vraag is. Daarom zet ik ze vandaag hier allemaal op een rijtje. Die van september, oktober, december en februari dus niet, maar die vind je gewoon in de oude boekjes van Leessprong en in de handleiding van Kameleon.

AVI-E3
AVI-M4
AVI 4
AVI-E4
AVI 5

Wil je nog eens terugkijken naar andere info over de leesmap? Klik dan hier of snuffel eens onder het label 'Lezen'.


Morgen vertel ik verder over onze leesveranderingen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...