zondag 8 mei 2016

Sjabloon voor huiswerk schrijven

Aangezien het zo'n mooi weer is én er nog vanalles moet (en mag) gebeuren, hou ik het vandaag kort. Ik maakte een sjabloon voor huiswerkjes schrijven die in gelijk welke klas ingezet kunnen worden. Er is zowel een blad voor de links- als de rechtshandigen. De schrijflijnen werden gespiegeld zodat het voorbeeld voor de linkshandigen rechts geschreven wordt. Dat werkt voor hen veel makkelijker!


Wil je dit sjaboon ook graag gebruiken? Dan kan dat hieronder! Download GRATIS!


Ik wens iedereen nog een heel fijne en zonnige zondag toe!!


Met de zon die zo uitnodigend naar me keek, was ik misschien wat te snel. Ik deed nog enkele aanpassingen en heb intussen vier blaadjes. In de onderste oefening kun je eventueel ook gewoon een woord oefenen (in plaats van een klank) dus heb ik de opdracht wat aangepast. Daarnaast voegde ik onderaan elke pagina ook nog een pijltje toe. Dit zag ik in de methodes D'haese en Karakter van Van In. Als de kinderen de pijl naar hun buik laten wijzen, ligt hun blad goed om te schrijven!

Hieronder zie je wat ik bedoel...

Het zwarte pijltje is voor de rechtshandigen, het witte voor de linkshandigen.

En dit zijn de twee extra blaadjes die ik eraan toevoegde...


Wil je dit ook downloaden, dan kan dat! Klik op onderstaande link!

Tot morgen iedereen!

3 opmerkingen:

  1. Super huistaakblaadjes!
    Ik sta volgend jaar in het tweede leerjaar, maar de kinderen hebben in het eerste niet echt een manier geleerd om de letters te schrijven (met huisje bijvoorbeeld).
    Hoe verwoord je dit hier met jouw huisje op dit blaadje?
    Dankjewel alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handig! Ik ga het zeker gebruiken voor een paar kindjes die ik bijles geef - zeker voor de linkshandigen eenffijn hulpmiddel

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...