dinsdag 3 mei 2016

Even stilstaan bij Moederdag

Straks is het weer Moederdag en in de klas werd er opnieuw hard gewerkt om iets moois voor al die mama's te maken. Via het label Moederdag kun je de knutselwerkjes van vorige jaren zien en ik vertel je binnenkort ook wat we dit jaar hebben gemaakt, maar vandaag wil ik nog eens een gebed met jullie delen. Al veel te lang geleden ;).

Moederdag

God, jij die voor ons vader en moeder tegelijk bent,
op Moederdag vieren we alle moeders
van de hele wereld.
We willen hen danken
voor alles wat ze voor ons doen:
zorgen dat we het goed hebben,
ons troosten als we verdriet hebben,
ons knuffelen en liefhebben.
Zonder moeders zou de wereld
een heel stuk kouder zijn.
In onze moeders zien we een stukje van jou, God.
Jij zorgt ook voor ons en leeft met ons mee.
We kunnen ook altijd bij jou terecht.
Mogen we ook jou met Moeder aanspreken?
Help ons onze moeder te waarderen
en altijd van haar te houden.
Dankjewel voor de moeders, God



Ik pas de gebedjes uit mijn doos wel een beetje aan tijdens het voorlezen, maar ik denk dat vooral de boodschap (en niet de vorm) hier belangrijk is. De kinderen moeten beseffen dat het niet altijd makkelijk is voor de mama's en dat het heel normaal is dat er af en toe eens ruzie is. Misschien is mama wel eens boos op jou of heb jij je heel erg kwaad gemaakt op jouw moeder. Dat kan, zolang je het maar zo snel mogelijk weer bijlegt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...