zaterdag 27 december 2014

Zusjesland van Curtis Sittenfeld

Eindelijk nog eens een boek uitgelezen! Waar de vakantie al niet goed voor is. Ik kreeg de raad van mijn ventje om het wat rustiger aan te doen deze veertien dagen en dat doe ik dus met een nieuwe blog een goed boek :). Bij dat eerste fronste hij zowaar zijn wenkbrauwen wat, maar over het tweede was hij zeer te spreken. Hij weet immers hoeveel ik van lezen hou!

Sommige keren grijp ik in de bieb snel naar een boek van een schrijver die ik al ken, maar uiteraard hou ik ook van nieuwe namen. Deze keer werd het Curtis Sittenfeld. Nog nooit van gehoord en daarom ook nog nooit eerder een boek van gelezen. Zusjesland werd het deze keer en ik kan jullie al verklappen dat ik in 2015 zeker op zoek ga naar een ander boek van deze schrijfster.

Gegevens

Oorspronkelijke titel: Sisterland
Uitgeverij: Random House, New York en Cargo
Uitgegeven in: 2013 - 2014 (Nederlands)
Vertaling: Monique Eggermont
Omslagontwerp: b'IJ Barbara
Omslagillustratie: Yolande de Kort/Arcangel Images
Aantal pagina’s: 460
ISBN: 978 90 234 8547 6


Flaptekst

Al van jongs af aan weten Kate en haar tweelingzusje Violet dat ze anders zijn dan anderen. Ze 'zien' gebeurtenissen in de toekomst en geheimen die voor iedereen verborgen blijven. Violet laat haar visioenen toe, terwijl Kate haar best doet een zo normaal mogelijk leven te leiden. De zussen groeien als volwassenen steeds verder uit elkaar, ondanks de sterke band die ze als kind met elkaar hadden. Wanneer er een aardbeving plaatsvindt, voorspelt Violet op televisie dat er meer bevingen zullen volgen. Kate is ontzet, maar beseft dat haar zus gelijk kan hebben. Gaandeweg ontdekt ze dat het tijd is om onder ogen te zien wie ze werkelijk is en de breekbare relatie met Violet te herstellen.

Mijn beoordeling (+/++)

Ik moet erbij vertellen dat ik wel behoorlijk lang over dit boek deed. Dat wil meteen ook zeggen dat mijn beoordeling misschien daardoor wat beïnvloed is. Toch vind ik het hoe dan ook een goed boek. In het begin stond ik wat sceptisch tegenover het paranormaal gebeuren, maar het komt eigenlijk geen enkele keer 'overdreven' over. Het lijkt iets van deze wereld terwijl ik totaal geen voeling heb met deze materie. Ik ken helemaal niemand met gaven in die richting en binnen mijn vriendenkring wordt hierover zelden of nooit gebabbeld. Daarom juist dat ik dit boeiende materie vind. Het boek verveelt geen moment en door bepaalde kleine 'cliffhangers' ben je steeds benieuwd naar het vervolg. Sittenfeld heeft me dus zeker aangenaam weten te verrassen en ik kijk al uit naar een volgend boek van haar!

Bron:
* http://www.uitgeverijcargo.nl/web/Boek-5/9789023485476_Zusjesland.htm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...