woensdag 17 februari 2016

Onze Vader in verschillende vormen

Maandag had ik het hier al over mijn dobbelsteen en toen lichtte ik er 'OT-NT' even uit. Weet je niet meer waarover het ging of miste je dat berichtje? Kijk dan snel even terug.



Vandaag ga ik niet verder met 'OT-NT' (dat komt nog), maar ik wil het over het 'Onze Vader' hebben. Toen dat vroeger werd gegooid, werd er alleen luidop gebeden, maar ook hier is er heel wat variatie mogelijk. In het begin toen ik in het tweede leerjaar stond, moest het gebed nog aangeleerd worden, maar nu gebeurt dat al in het eerste leerjaar. Daarom kennen de kinderen de gewone versie al als ze bij mij toekomen. Dat gebed elke keer op dezelfde manier te herhalen, leek me daarom wat saai dus ging ik op zoek naar varianten.

Ik vond verschillende liedjes (die trouwens intussen ook het lezen kunnen bevorderen ;))




En twee keer in de alom bekende versie van Ellie en Rikkert





Maar het kan ook met gebaren!



De kinderen vinden het met die variaties veel leuker om nog eens het Onze Vader  te bidden. Voorheen zag ik hier en daar wel eens een neus krullen... 


Bron:
* http://www.geloventhuis.be/2012/vanuit-de-hemel/bidden-en-vieren/onze-vader-die-in-de-hemel-zijt.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...