dinsdag 5 maart 2019

Gebeden voor in de klas - deel 15

We zijn er bijna. Na maanden gebeden delen kan ik nog een aflevering of drie vullen, maar dan is de kous af. Dan is het tijd voor nieuwe projecten! Vandaag een mix van een aantal hoogdagen. Al zijn ze voor de een al wat belangrijker dan voor de ander.


dierendag

Lieve God,
vandaag is het dierendag.
Dat is het feest van de heilige Franciscus.
Franciscus was een man met een blij hart.
Hij zag jou in alle mensen en ook in de dieren.
Daarom praatte hij met hen
en zorgde hij voor hen
en noemde hen broers en zussen.
Als we goed zijn voor de dieren,
die net als wij jouw schepels zijn,
leven we naar jouw hart.
Misschien hebben dieren wat minder verstand,
maar ze tonen ons op hun manier
jouw liefde en jouw grootheid.


Moederdag

God, jij die voor ons vader en moeder tegelijk bent,
op Moederdag vieren we alle moeders
van de hele wereld.
We willen hen danken
voor alles wat ze voor ons doen:
zorgen dat we het goed hebben,
ons troosten als we verdriet hebben,
ons knuffelen en liefhebben.
Zonder moeders zou de wereld 
een heel stuk kouder zijn.
In onze moeders zien we een stukje van jou, God.
Jij zorgt ook voor ons en leeft met ons mee.
We kunnen ook altijd bij jou terecht.
Mogen we ook jou met Moeder aanspreken?
Help ons onze moeder te waarderen
en altijd van haar te houden.
Dankjewel voor de moeders, God.


Vaderdag 

Vader God, 
het is bijna Vaderdag, het feest van alle vaders. 
Wij hebben allemaal een papa. 
Onze papa houdt van ons, 
gewoon omdat wij zijn kinderen zijn. 
Hij zorgt voor ons 
en wil graag dat we gelukkig zijn. 
En ook al wonen sommige kinderen 
niet meer bij hun papa, 
toch blijft die van hen houden. 
Op Vaderdag zeggen we dankjewel tegen onze papa, 
en ook tegen jou, lieve God. 
Want jij bent ook een soort papa: 
de Vader van alle mensen!


koning 

Lieve God, 
vandaag is het het feest van de dynastie, 
dat is het feest van de koning en zijn familie. 
Wij willen jou, God, vragen om hen te beschermen. 
Houd je hand boven hen 
en maak hen moedig en sterk, 
zodat ze goede leiders zijn voor ons land, 
en zorgen voor alle mensen die hier wonen. 
Dan wordt ons land een goede plaats om te leven.


Pasen 

God van nieuw leven, 
binnenkort is het Pasen. 
Dan vieren wij dat Jezus verrezen is. 
Dat jij ervoor zorgde dat zijn dood 
niet het einde werd. 
Zijn leven was zo goed, 
dat het niet ophield bij de dood. 
Jij liet hem niet vallen. 
Zoals je ons ook niet zult laten vallen. 
Dat alles vieren wij met Pasen. 
Het is het feest van het nieuwe leven. 
Nieuwe blaadjes van de bomen. 
Eieren als teken van nieuw leven. 
En een nieuwe paaskaars in de kerk. 
Pasen is een vrolijk feest. 
Samen met jou geloven we dat het goede het haalt. 
Dat liefde sterker is dan de dood. Daarom wensen we elkaar ‘Vrolijk Pasen’!



Er volgen nu nog een 20-tal gebeden. Wil je die meteen? Dan kan dat! Stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder een reactie achter.

2 opmerkingen:

  1. Mijn naam is Lilian N. Dit is een zeer vreugdevolle dag van mijn leven vanwege de hulp die Dr.saguru me heeft gegeven door me te helpen mijn ex-man terug te krijgen met hMy is betovering van liefde en liefde. Ik was 6 jaar getrouwd en het was zo verschrikkelijk omdat mijn man me echt bedroog en op zoek was naar een scheiding, maar toen ik Dr.saguru e-mail op internet tegenkwam over hoe hij zoveel mensen heeft geholpen hun ex terug te krijgen en helpen om de relatie te herstellen. en mensen gelukkig maken in hun relatie. Ik legde hem mijn situatie uit en zocht vervolgens zijn hulp, maar tot mijn grootste verrassing vertelde hij me dat hij me met mijn zaak zou helpen en hier vier ik nu omdat mijn man volledig voorgoed is veranderd. Hij wil altijd bij me zijn en kan niets doen zonder mijn cadeau. Ik geniet echt van mijn huwelijk, wat een geweldige viering. Ik zal blijven getuigen op het internet omdat Dr.saguru echt een echte spreukmaker is. HEB JE HULP NODIG DAN NEEM CONTACT OP MET ARTS SAGURU VIA E-MAIL: drsagurusolutions@gmail.com of whatsapp +2349037545183 Hij is het enige antwoord op je probleem en maakt je gelukkig in je relatie. En hij is ook perfect in
    1 LIEFDE SPELL
    2 WIN EX TERUG
    3 FRUIT VAN DE VROUW
    4 PROMOTIE spreuk
    5 BESCHERMINGSPELL
    6 BEDRIJFSSPELL
    7 GOEDE BAANSPELLING
    8 LOTTERY SPELL en COURT SPEL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We bieden leningen aan alle individuen die projecten hebben maar financiering nodig hebben voor de oprichting. Onze aanbiedingen zijn van een bedrag van 3.000 EUR tot 10.000.000 EUR
    -------------------------------------
    * Financieel
    * Hypotheeklening
    * Investeringslening
    * Autolening
    * Consolidatieschuld.
    * Kredietlijn
    * Tweede hypotheek
    * Terugkoop van krediet
    * Persoonlijke lening

    Contacteer ons:
    E-mail: Axabanquebelge@outlook.fr
    Whatsapp-nummer: 33780725269
    Website: Www.axabanque.fr

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...