donderdag 28 maart 2019

OT-NT op de houten dobbelsteen

Sinds november ben ik al bezig met het uiteenzetten van het gebruik van mijn godsdienstdobbelsteen. De voorbije maanden had ik het over mijn gebeden en ik deelde ze dan ook allemaal met jullie. Dit is echter maar één onderdeeltje van de dobbelsteen. Daarvoor vertelde ik jullie ook al over liedjes als godsdienstmoment en het Wees Gegroet en Onze Vader. Weet je niet waarover het gaat en kijk je graag nog even terug? Kijk dan snel op mijn tabblad 'godsdienst'.

Het gaat trouwens over de volgende dobbelsteen. 
Je kunt hem makkelijk zelf maken. Ik vond een blokje hout en schreef de onderdelen er gewoon op.


Het vijfde onderdeel is OT-NT en staat voor Oud en Nieuw Testament. Wanneer dit door de nummer 1 van de week wordt gegooid, dan lees ik een verhaal uit de Bijbel voor. Ik kocht het volgende boek voor mijn tweede leerjaar aan. De Kijkbijbel wordt in het eerste leerjaar gebruikt en daarom wilde ik zeker iets anders.


Voor een derde graad is dit boek volgens mij te makkelijk, maar de verhalen zijn kort en heel duidelijk dus in een eerste en tweede graad zeker heel erg nuttig.

Nadat ik een verhaal heb voorgelezen, hang ik altijd een wandplaat aan de muur. Zo kunnen de kinderen eigenlijk ook de opbouw van de Bijbel goed zien. Die wandplaten zijn eigenlijk gewoon een prent uit het boek met de titel erboven. Zoals je hieronder kunt zien...


Wil je de titels ook graag gebruiken? Dan kan dat. Ik typte ze allemaal uit en zette ze in een document. Je kunt ze hieronder integraal downloaden.

Kun je de prenten of het boek nergens vinden? Stuur dan een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder een reactie achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...