donderdag 4 april 2019

De dobbelsteen helemaal rond

Na een half jaartje is de cirkel rond. Ik begon met het Wees Gegroet en het Onze Vader en vandaag zijn we aanbeland bij het allerlaatste blogpostje over mijn godsdienstdobbelsteen. Op het laatste vlakje van de dobbelsteen staat 'Even stil'. De bedoeling is dan dat de leerlingen of jijzelf als leerkracht een onderwerp aanhaalt waarbij ze even stil moeten staan. Dat kan vanalles zijn. Denk maar aan de leefwereld van de kinderen of aan de actualiteit. Voor we het even stil maken, praten we eerst even over het gebeurde en kiezen we er een onderwerp uit. Daarna maken we een kruisteken en moeten de kinderen een tweetal minuutjes stil kunnen zijn. Bij sommige leerlingen gaat dat vanzelf, anderen moeten echt wel een inspanning doen. Probeer er de eerste keren niet al té veel van te verwachten, na een paar keer gaat het altijd stukken beter. Ik heb er al een tijdje ervaring mee, geloof me maar ;).

Nu alles gezegd is over mijn dobbelsteen, wil ik jullie het allerlaatste meegeven. Ook over dit onderwerp maakte ik een draaiboek. Hierin werd weer uitgetypt hoe ik ermee aan de slag ga. Ben je dus iets vergeten of wil je een werkinstrument bij de hand. Print dan maar onderstaande download!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...