maandag 7 april 2014

Automatiseren van eenvoudige rekensommen met Powerpoint

Elke dag opnieuw ga ik op zoek naar vernieuwingen, leuke opdrachten,... Zoals jullie weten heb ik me een tijdlang vooral gefocust op doelen en ben ik een paar weken terug aan de slag gegaan met de lessen schrift.

Ik voel aan dat het schrijfonderwijs op onze school niet altijd het juiste rendement haalt en probeer dan ook aanpassingen te maken zodat ik dat rendement kan verhogen. Uiteraard is het mijn bedoeling om dit bij elk vak toe te passen. Ik wil het boeiend maken zodat ik nog meer leerlingen met mij mee krijg.

Daarom vind ik het automatiseren van rekensommen via een Powerpoint wel een goed idee. Via de volgende link kun je een video bekijken waarop wordt uitgelegd hoe je aan de slag moet gaan. De leerkrachten hier werken met een digitaal bord, maar aangezien ik dit zelf niet heb, kun je dit uiteraard ook met een gewone Powerpoint.


Wanneer ik aan de slag ga voor rekenen, ben ik van plan een aantal van deze Powerpoints te maken. Uiteraard deel ik die dan ook met jou. Hou dus Gietjes Corner zeker in de gaten.

Het is dan de bedoeling om het temporekenen op de blaadjes te combineren met deze manier van werken. Ofwel kan ik met de hele groep afwisselen ofwel maak ik de Powerpoints met groep 1 en maakt groep 2 intussen een temporekenblaadje. Wanneer ik me echt over rekenen buig, zal ik daar proberen een lijn in te krijgen. Al zal alles uiteraard ook afhangen van je klasgroep.


Bron: 
* http://www.leraar24.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...