dinsdag 8 april 2014

Genomineerd voor de LIEBSTER AWARD!



Bedankt Majella van Made by Mazella! Ik werd immers door haar genomineerd voor de Liebster Award. Ik zag eerder al enkele Awards passeren op andere blogs, maar ik had zelf nog nooit de eer.

Vandaag dus even niets over het onderwijs of over één van mijn andere hobby's, maar over mijn en andere blogs. Op die manier leren we weer heel wat andere, nieuwe plekjes op het net kennen.

Eerst moet ik blijkbaar 11 dingen over mezelf te vertellen.
* Enthousiast - op alle vlakken
* Smoorverliefd - nog steeds
* Familie- en vriendenmens
* Dromer en soms doener
* Blijvend START-to-runner
* Fan van 1001 dingen - die ik allemaal samen wil uitvoeren
* Tante van twee fantastische meiden
* Voetbalsupporter in hart en nieren
* Zot van (eigen) baksels
* Boekenliefhebber
* Soms een heel klein beetje gek :)

Majella van Made by Mazella stelde bij haar nominaties ook een aantal vragen die ik nu met plezier wil beantwoorden.

1. Waar ga je graag op reis? 
Mijn favoriet vakantieland is voorlopig Frankrijk. We maakten al mooie reizen naar het Zuiden, maar ook de Dordogne is een aanrader. Scandinavië wil ik daarnaast ook zeker nog eens zien.

2. Met welke stof werk je graag?
Voorlopig werk ik vooral met katoen. Sinds gisteren leerde ik ook het merk 'Soft Cactus' kennen. Ik werkte nog niet met deze stof, maar ze zien er wel heel leuk uit!

3. Als je niet achter jouw naaimachine zit, wat doe je dan?
Ik zit eigenlijk veel te weinig achter die naaimachine, maar dat komt omdat ik daarnaast ook veel andere hobby's heb. Ik volg het Belgisch voetbal op de voet, ik lees een boek of dertig per jaar, ik blog elke dag en ik schilder en teken heel graag!

4. Welk patroon zou je 1000 keer opnieuw maken omdat het zo fantastisch is?
Te weinig ervaring om hierop te antwoorden. Dus dringend tijd om wat meer te naaien :).

5. Welke plaats, werelddeel, zou je nog eens willen verkennen?
Scandinavië staat het hoogst op mijn verlanglijst, met daaronder Afrika. Maar ik hou er evenveel van om iets nieuws in ons Belgenlandje te ontdekken.

6. Wat zou je nooit doen?
Ik zou heel veel dingen kunnen zeggen, maar ik heb altijd geleerd 'zeg nooit nooit'!

7. Zeg eens iets héél positiefs over jezelf.
Ik denk dat ik zo vaak mogelijk op de eerste plaats aan een ander probeer te denken.

8. Waarom koos je deze blognaam?
Ik heb een veel voorkomende voornaam (Stéphanie) waardoor mijn vrienden mij altijd bij mijn familienaam hebben genoemd. Dat vond ik zelf heel leuk. Uiteindelijk werd die naam nog afgekort tot Gie. Daarom maakte ik er Gietjes Corner van.

9. Hoeveel meter stof ligt er nog in jouw kast te wachten?
Eigenlijk geen idee van. Een meter of 40? 

10. Wat is jouw favoriete stoffenwinkel? 
Ik ben al meest langs geweest in de Meky Shop in Beerst.

Nu is het mijn beurt om mensen (en blogs) te nomineren!

1. Juf Stuff
2. Kims leeshoekje
3. Juf Shanna
4. Tekenlesjes
5. Beezzy-bumblebee
...

Wat is dit moeilijk! Heel wat mensen werden al genomineerd en de hele bekende blogs hoef ik niet meer te nomineren... Daarom geraak ik eigenlijk niet gemakkelijk aan 10. Dat komt ook door het feit dat er heel weinig leerkrachten een blog rond hun werk maken. Misschien hebben jullie nog suggesties?! Ik zou er zeker nog een paar willen leren kennen.

Bon, ik hou het dus bij die vijf blogspots, maar ik zet hier wel nog vijf sites op een rijtje. Ik weet niet of dit mag, maar dit zijn er vijf die ik regelmatig bezoek!

1. Miss Aiesj met heel erg lekkere, vernieuwende en boeiende recepten
2. Volrecepten: een site vol echte topblogs!
3. Antoinette Berns: een waar paradijs voor elke leerkracht
4. Juf Anke: heel wat tips voor iedere meester of juf
5. Juf Nazia: nog een te ontdekken site :)

Nu nog 10 nieuwe vragen voor de genomineerden:
1. Wat is je lievelingsboek? Als je niet kan kiezen, neem dan je top 3.
2. Geef één site of blog waar jij inspiratie uithaalt.
3. Waarom begon je met een site of blog?
4. Wat verwacht je van een goeie onderwijzer?
5. Hoe maak je tijd voor je hobby?
6. Geef me je favoriet bakrecept.
7. Op welk recept, welke recensie of welk didactisch materiaal ben je het meest trots?
8. Wat moet ik - ooit in mijn leven - eens gedaan hebben?
9. Wat is je favoriete plek (binnen- of buitenland)?
10. Wat is je favoriete bistro of restaurant?


Bron afbeelding:
* http://hungryquebbie.wordpress.com/2013/08/25/liebster-award-nomination/

1 opmerking:

  1. Bedankt: http://tekenlesjes.blogspot.nl/2014/04/liebster-award-hoera.html :)

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...