maandag 21 april 2014

Vingertwister, een ideale instap voor je schrijfles

Zoals jullie al weten - en ik hier wellicht al tien keer heb gezegd - ben ik met schrijven bezig. Op Pinterest vond ik ook nog een leuk spelletje als instap. Vingertwister is gebaseerd op het grote spel en is dus heel erg simpel qua regels. Je hebt er ook niet veel materiaal voor nodig. Daarom maakte ik het zelf.

Ik ging op zoek via internet naar het spelbord en zette er twee op een A4-blad.


Normaal gezien heb je dan nog een rad nodig, maar omdat ik vrees dat mijn pijl (met een splitpen) niet vlot zal draaien, maakte ik gewoon kaartjes. Ik zorgde weer voor een voor- en achterkant. De kaartjes zal ik twee keer afdrukken, ik denk dat dit voldoende zal zijn. 
Zodat de kaartjes altijd te sorteren vallen, zal ik de voorkant ook beplakken met een toepasselijke achterkant.





Wil je dit spel zelf ook maken? Gebruik dan de documenten hieronder.


Bronnen:
* http://www.pinterest.com/pin/297378381617554562/

16 opmerkingen:

  1. Ik heb deze zelf op Pinterest geplaatst, en vind het tof ook hier mijn spelletje te vinden.
    Leuk idee om met kaartjes te werken! De splitpen is inderdaad niet super handig...
    Bedankt voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super bedankt voor je materialen en ideetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kan het zijn dat er een foutje is gebeurd bij de voorkant van de kaartjes? Als ik dit wil afdrukken is er iets mis met pagina 2 en 3 :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel leuk idee! Dit wil ik zeker eens uitproberen! Bij mij is er ook iets mis met pagina 2 en 3... zo jammer!

      Verwijderen
    2. Ik ben wat laat met mijn reactie, ik weet het. Maar als je eerst de pagina laadt en dan op het pijltje drukt om te downloaden staat alles normaal gezien terug op zijn juiste plaats. Lukt het niet? Dan wil ik je alsnog een mailtje sturen met het document! Laat hier gerust je mailadres achter of laat me iets weten op gietjescorner@hotmail.com. Ik reageer zo snel mogelijk!

      Verwijderen
  4. Een heel leuk ideetje! Dit ga ik zeker gebruiken tijdens mijn stage.
    Even een praktisch vraagje: krijgen de leerlingen per twee een spelbord, zoals bij de grote variant? Of krijgt ieder zijn eigen bordje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry voor mijn late reactie! Een goed voornemen voor 2016 is hier op z'n plaats ;). Ik geef de kinderen inderdaad per twee een spelbordje.

      Verwijderen
  5. Heel leuk! Ik gebruik dit ook als instap van een lesje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vinden ze fijn, de kinderen! Alleen zitten ze wat snel vast met hun vingers. Is dat ook zo of geef je ieder kind een bordje (in plaats van per twee)?

      Verwijderen
  6. nog steeds een probleem met pagina 2 en 3. ze staan over elkaar en kan ze dus niet afprinten. Heb al verschillende keren opnieuw geprobeerd maar blijft hetzelfde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,

    Ik ga maandag vinger twister gebruiken in groep 4, maar ik heb een vraagje, hoe zit het nou met de regels van het spel? Wie wint of wanneer is iemand af?

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt!
    Het is erg fijn om dergelijk leuk en handig materiaal te vinden dat je direct in de klaspraktijk kan inzetten.
    Doe zo voort!
    Jou werk is een leuke inspiratiebron!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...