vrijdag 28 november 2014

December...

Straks beginnen we al aan de vierde maand van het schooljaar. Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat. Vroeger dacht ik dat je na vijf jaar in eenzelfde leerjaar dringend nood aan andere lucht zou hebben, maar ik ben nu al helemaal van dat idee afgestapt. Ik denk dat ik minstens tien jaar nodig heb om alles naar mijn hand te zetten en dan zou ik er graag toch nog zeker vijf jaar willen van genieten :).

In mijn gebedsdoos verzamelde ik al heel wat gebedjes en zo zit er ook over elke nieuwe maand een kort tekstje in.

Lieve God,
we zijn alweer de laatste maand van het jaar.
December is een gezellige maand.
De adventskrans vertelt ons dat we uitzien naar Kerstmis,
het geboortefeest van Jezus,
het grote feest van de vrede.

Dank U wel om Jezus die ons leerde
dat U alle mensen graag ziet
en dat U droomt van een wereld vol vrede.

Jammer dat er niet overal in de wereld vrede is.
Soms is er ook onvrede in de klas, of eens ruzie thuis.

Goede God, help ons en help alle mensen
goed te zorgen voor de vrede.
Dan pas wordt het gezellig voor iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...