dinsdag 4 november 2014

Een gebed voor Allerzielen

Het was hier weer iets langer stil dan ik mezelf voor ogen hield, maar het heeft me wel eens deugd gedaan om een paar dagen te genieten. Een eigen blog brengt ook wel wat druk met zich mee... als je het goed wil doen. Daarom moest ik toch heel even de rol lossen zodat ik er nu weer helemaal fris tegenaan kan.

Misschien zijn er nu een aantal dingen die ik wat laat post, maar ik ben er zeker van dat ze je voor volgend jaar alweer kunnen inspireren :).

Vandaag wil ik een gebed rond Allerzielen posten. We stonden in elke klas wel eens stil bij deze katholieke 'feestdag' en dan komt een gepast gebed altijd van pas. Ik moet je er wel bij vertellen dat ik geen bron heb.

Allerzielen

Lieve God, op het feest van Allerzielen
denken wij aan de mensen die gestorven zijn.
Sommigen van hen ken ik, maar anderen niet.
We gaan naar het kerkhof en maken het graf mooi
van oma of oom
of van andere mensen van onze familie.
Overal hebben mensen dat
voor hun dierbaren gedaan.
We zetten bloemen op het graf, 
om te zeggen dat we hen niet vergeten zijn.
Al die dode mensen zijn nu bij jou, God.
Jij zorgt voor hen en laat hen niet alleen.
Ze hebben geen pijn of verdriet meer. 
Ze mogen wonen in jouw liefde.

2 opmerkingen:

  1. Knappe Blog, Gietje.
    Ik vind het tof dat je ook eens een gebedje durft posten!
    Als leerkracht, zelf in het Katholieke onderwijs, durven veel mensen niets of weinig posten van bruikbaar lesmateriaal rond Godsdienst.
    Vandaar... een dikke pluim!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel, Joke! Een paar jaar terug werkte ik mijn gebedendoos uit en ik gebruik hem echt wel vaak. Al is er wel nog wat werk aan mijn godsdienstlessen :).

      Verwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...