zaterdag 8 augustus 2020

Les muziek rond 'Wat een herrie!'

Vorige woensdag vertelde ik jullie over mijn liedjes als tussendoortje. Bij twee van deze lessen voorzie ik ook nog een verdere uitwerking binnen een 'echte' muzische activiteit. Vandaag deel ik daar al één van. Dit rond het lied 'Wat een herrie!' uit Eigen-wijs.

De bedoeling van de les is dat de kinderen klanknabootsingen gaan verzinnen en die dan uitvoeren tijdens het zingen van het lied. Begrijp je niet helemaal wat ik bedoel? Niet erg, ik voorzag een overzichtelijke lesfiche (al zeg ik het zelf :)). Inzetbaar in gelijk welke klas! Hij ziet er als volgt uit...



Wil je deze graag downloaden, integraal gebruiken of eventueel hier en daar wat aanpassen?
Dan kan dat!

Daarnaast gebruik ik ook nog een opdrachtenblad rond de partituur. Op die manier ontdekken de kinderen ook weer wat rond muziektheorie Wil je ook dit werkblaadje inzetten in je klas? Klik dan snel hieronder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...