zondag 13 augustus 2017

Spelletjes in de laatste rechte lijn

Ik heb de afgelopen weken alles wat ik tot nog toe uitwerkte rond spelletjes met jullie gedeeld. Of toch bijna alles. Er zijn nog twee documenten die ik in mijn map heb zitten en die ook voor jullie handig kunnen zijn. Het is een overzicht van alle spelletjes met wat uitleg, de uitgewerkte planning, het nodige materiaal,... en een blad voor de kinderen als ze extra blaadjes halen. Op die manier kunnen ze makkelijk aanduiden welke blaadjes ze al hebben gemaakt en welke niet. Als je de raadsels en puzzels zal downloaden, dan zul je geen cijfers zien staan want ik nummerde de blaadjes handmatig. Tussen de benen van het figuurtje in de rechterbovenhoek schreef ik een cijfer. Op die manier is het voor de leerlingen heel erg makkelijk bij te houden welke blaadjes ze al dan niet al maakten. Zo nemen de kinderen niet steeds hetzelfde blad uit de 'extra-map'.

Het blad ziet er als volgt uit...


Wil je dit blad ook graag gebruiken? Klik dan op onderstaande link.

Het overzicht met alle uitleg rond de spelletjes drukte ik af, lamineerde ik en stopte ik vooraan in mijn mappen. Op die manier is het voor iedereen makkelijk om mee te volgen, in te springen of gewoon mijn idee over te nemen :).
Download het handige overzicht hieronder

Het enige wat nu nog op mijn to do-lijst staat wat spelletjes betreft is een nieuw naamkaartje voor de mapjes (want ik zou graag een toepasselijkere afbeelding vinden) en met diezelfde afbeelding wil ik dan ook wandplaat maken. Wanneer die ophangt, weten de kinderen dan ook meteen dat ze in hun spelletjesmap mogen werken. Hou Gietjes Corner dus zeker in de gaten. Van het moment ik geschikt materiaal heb gevonden, dan deel ik het uiteraard graag met jullie. Tot gauw!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...