woensdag 5 december 2018

Gebeden voor in de klas - deel 4

Ken je mijn gebedsdoos al? Wellicht wel, want ik vertelde er de afgelopen maand regelmatig al iets over.


Intussen deelde ik al 15 gebeden (en kun je terugvinden op mijn tabblad 'godsdienst' of in mijn oudere berichten) en vandaag deel ik weer een aantal nieuwe. Wil je ze meteen allemaal? Dan kan dat! Stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder een reactie achter.

Sinterklaas

Lieve God,
Sinterklaas is een heilige waar we dol op zijn.
Elk jaar weer krijgen we speelgoed en lekkers.
Het is echt een heerlijke tijd
waarin we lekker verwend worden.
Help ons met plezier samen te spelen
en te genieten van alles wat we gekregen hebben.
Dankjewel, God, voor Sinterklaas
en voor iedereen die hem helpt!

geweld 

God, 
als ik je God van de vrede noem, 
hoe zit het dan met onze wereld? 
Ik zag op het nieuws beelden van een overval 
en dat maakte me bang. 
Mensen doen erge dingen met elkaar. 
Waarom toch, God? 
Weten ze dan niet dat alle mensen kinderen van jou zijn? 
En dus broers en zussen van elkaar? 
Geef ons de kracht om nu en later goed te zijn 
voor wie rondom ons leeft. 
Laat ons mensen ontmoeten die we kunnen vertrouwen. 
Help ons om niet bang, maar sterk te zijn.


weekend 

Lieve God, 
In het weekend is er twee dagen lekker geen school. 
Een beetje uitslapen en dan doen waar je zin in hebt. 
In het weekend hebben we meer tijd voor onszelf. 
We kunnen genieten van wat we doen. 
We hebben meer tijd voor elkaar. 
Voor onze ouders, onze broer of zus, 
voor familie of vrienden. 
We proberen ook even tijd te maken voor jou. 
Even stil te staan voor een gebed. 
Of samen naar de mis te gaan. 
Het weekend is de leukste tijd van de week.


anders 

Vader God, 
kijk eens hoe verschillend we allemaal zijn: 
de een heeft zwarte haren, de andere blonde. 
De een heeft een wit vel, de andere is bruin. 
Iemand heeft blauwe ogen, iemand anders bruine. 
De een zwijgt veel, de ander praat de hele tijd. 
De een geeft snel toe, de andere houdt altijd aan zijn eigen mening vast. 
Het is een wonder hoe verschillend we zijn! 
Toch zijn we allemaal kinderen van jou. 
We danken jou voor die verschillen, 
want zo is onze wereld helemaal niet saai. 
Maar we vragen jou ook om ons te helpen. 
Want soms is het niet gemakkelijk om lief te zijn 
voor iemand die helemaal anders is dan ik.


Heer, 
als ik buiten speel met vriendjes,
zijn er veel gevaren.
Leer me steeds goed uit te kijken,
wilt U mij beschermen?
Amen.

1 opmerking:

  1. Hi, Ik was op zoek naar gebeden voor kinderen die uitgesproken kunnen worden door volwassenen. De gebeden van jou spreken me aan. Zou ik ze mogen delen onder enkele van mijn leerkrachten?

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...