maandag 17 december 2018

Nog op zoek naar een nieuwjaarsbrief?

Een collega vroeg mij een paar weken terug of ik zijn nieuwjaarsbrief eens wilde doornemen. Hij had iets op papier gezet, maar was nog niet helemaal tevreden. Ik schaafde hem naar mijn aanvoelen nog wat bij en uiteindelijk kwamen we tot het volgende resultaat.


Liefste ....

2018 is (bijna) van de baan
opnieuw heel wat gebeurtenissen om even bij stil te staan

Onze Rode Duivels streden voor vorst, voor vrijheid en voor recht.
Nooit gedacht dat er voor ons kleine land een bronzen medaille op een WK was weggelegd.

Dit jaar leerden we over de verkiezingen,
met in Houthulst een verrassend resultaat. 
Niet één maar twee burgemeesters voor eenzelfde mandaat.


Met de 100-jarige herdenking op 11 november klapten heel wat poppies open.
Laten we vooral op een toekomst zonder wereldgruwel of zonder eender welke oorlog hopen.

2019 wordt ook een jaar vol afwisselende gebeurtenissen, dat kan ik je nu al zeggen.
Heel wat spannende dingen staan voor de deur.
Zo gaan we nog op zeeklassen en moeten we beslissen over onze secundaire voorkeur.

Het wordt een jaar waarin ik me wil focussen op het verspreiden van warme wensen.
Aan familie, aan buren, aan klasgenoten, aan vrienden en eigenlijk aan alle mensen.

Ik wens je geen life on social media dat weinig zegt, maar warmte en liefde in het echt.
Geen kortstondige snapchats, maar dagen vol mooie momenten. Waarbij de nadruk op geluk ligt en niet op heel veel centen J.
2019 wordt een jaar vol nieuwe gebeurtenissen, wensen en dromen
Mijn wens voor jou en mij is dat deze allemaal mogen uitkomen.

Misschien zijn jullie hier iets mee! Het hoeft niet altijd voor het tweede leerjaar te zijn ;). Uiteraard kun je de tweede alinea niet zomaar overnemen, maar ik denk dat er anders wel iets met deze brief te doen valt. 

Nog heel veel succes in de komende drukke dagen!


1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...