vrijdag 14 december 2018

Gebeden voor in de klas - deel 5

Hier zijn we weer met een aantal gebeden! Ik deelde er intussen al 20 en er volgen er nog een 70-tal.

Goede Jezus, 
Zegen vader en moeder, 
zij hebben mij het leven gegeven,
zij zorgen iedere dag voor mij, 
zij helpen mij groot te worden. 
Jezus, dank U voor mijn goede ouders.


alleen 

Lieve God, 
soms ben ik in een grote groep 
opeens toch helemaal alleen. 
Om me heen gelach en gepraat, 
en ik daartussen, klein en eenzaam. 
Niemand die iets tegen me zegt, 
niemand die eventjes lacht. 
Ik hoor nergens bij 
en ik vind dat helemaal niet leuk. 
Lieve God, help jij me dan 
om de moed niet te verliezen? 
Om zelf naar andere mensen toe te stappen? 
Om te kijken naar anderen, 
die misschien ook eenzaam zijn?


God 

God van ons allemaal, 
jij hebt alle mensen van de hele wereld 
in jouw hart gesloten. 
Het is fijn dat wij jouw kinderen mogen zijn. 
Jij hebt de aarde zo prachtig gemaakt 
en wij mogen ervan genieten en ervoor zorgen. 
Jij hebt de mensen zo gemaakt dat ze van elkaar kunnen houden. 
Jouw plan met de wereld en met de mensen is, 
dat iedereen ooit in vrede zal leven 
met elkaar, en met de natuur, en met jou. 
Daar werken wij graag aan mee. 
Bedankt, God, omdat je zoveel van ons houdt.


ruzie 

Lieve God, 
vandaag was er ruzie bij ons. 
We riepen lelijke dingen tegen elkaar. 
Steeds erger. 
Eigenlijk wilden we dat niet. 
Maar zo gaat dat als je ruzie maakt: 
je zegt dingen die je niet zo bedoelt, 
en iedereen wordt steeds bozer. 
Maar nu willen we weer verder met elkaar. 
We willen het goedmaken. 
Leer ons om elkaar te nemen zoals we zijn: 
met onze goede en slechte kanten, 
met onze leuke en stomme gewoontes. 
Zoals jij ook van ons houdt: 
stuk voor stuk, van ons allemaal!


helpen 

Lieve God, 
overal op de wereld zijn mensen bezig elkaar te helpen. 
Ouders helpen hun kinderen om groot te worden. 
Op school helpen ze ons om slimmer te worden. 
Dokters en verplegers helpen zieke mensen 
om beter te worden. 
Wij helpen de juf of onze ouders om iets te doen. 
Mijn vriend of vriendin helpt mij als ik iets niet snap. 
Zo maken we de wereld telkens een stukje mooier. 
En de grootste helper, dat ben jij, God! 
Jij helpt ons allemaal bij al het goede dat we doen. 
Dus als wij elkaar helpen, 
lijken we een beetje op jou. 
En dat is een prettige gedachte. 
Dag God, tot de volgende keer!


Kun je niet meer wachten tot alle blogpostjes gepasseerd zijn om aan je gebedendoos te beginnen? Stuur dan een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com. Dan krijg je meteen alle gebedjes!

1 opmerking:

  1. Een citaat van Hans Christian Andersen. God geeft ons noten,maar hij kraakt ze niet voor ons

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...