zaterdag 30 mei 2015

Oefenen tot 100 - alles door elkaar!

De laatste maand van het schooljaar staat voor de deur. Ongelooflijk hoe snel het weer gegaan is. Enkele projecten gerealiseerd en nieuwe materialen uitgewerkt voor mijn klas, maar lang nog niet aan het einde van mijn Latijn. De afgelopen weken en maanden was het hier misschien wat stil en ik kan niet beloven dat er gauw verandering in komt, maar deze zomer verhuizen we naar ons droomhuis en dat krijgt nu wel wat prioriteit. Wat uiteraard niet wegneemt dat ik heel wat uren in mijn klas, mijn leerlingen - en dus mijn werk - pomp. Er blijven dus geregeld postjes komen!

Vandaag wil ik 18 werkblaadjes met oefeningen tot 100 met jullie delen. De meeste blaadjes die je via bepaalde programma's maakt of op het net vindt, voorzien weinig plaats om de kinderen tussenstappen te laten noteren. Laat dit nu net zijn wat veel van mijn leerlingen nodig hebben. Daarom werkte ik een aantal blaadjes uit om alle soorten oefeningen door elkaar in te oefenen. Op die manier is het duidelijk wat gekend is en waar welbepaalde kinderen nog problemen mee hebben.
Het is de bedoeling om deze blaadjes als herhaling in te zetten. Dat kan dagelijks de laatste maand van het schooljaar, maar uiteraard kun je ze meer gespreid gebruiken.

De blaadjes zien er allemaal als volgt uit...


De blaadjes kun je vanaf nu hier gratis downloaden. Ik zie dat de lay-out wat veranderd is via Google Drive. Moest je het niet in orde krijgen, laat dan gerust je e-mailadres hieronder achter. Dan stuur ik de blaadjes zo snel mogelijk naar je toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...