zaterdag 6 juni 2015

Beginnen bij het begin...

De laatste tijd lukt het me echt niet meer om regelmatig iets op mijn blogje te posten, maar ik probeer er me zo weinig mogelijk druk om te maken :). We doen gewoon lustig voort en we schrijven wanneer er tijd over blijft.

Ik merk wel dat ik heel veel gemaakte dingen nog niet eerder met jullie deelde. Daarom probeer ik die ook stelselmatig met jullie te delen. Ze zullen niet steeds bij de periode van het jaar passen, maar dat zijn jullie hier wellicht al gewoon.

Vandaag wilde ik een overzicht rond huiswerk maken en ik zag dat ik nog nooit het voorblad van mijn huiswerkmap heb gedeeld. Ik had het hier wel al over de naamkaartjes voor de bestekmapjes, maar die worden dan weer in een grotere klepmap bewaard (samen met de kaartjes voor de onthoudwoorden, die voor de tafels, de leesmap en de schoolagenda).

Het voorblad ziet er als volgt uit:


Elk blad voorzie ik van de naam van een leerling. Op de eerste schooldag mogen ze die naam dan inkleuren. Met wat plasticfolie erover ziet de huiswerkmap er dan heel het jaar helemaal 'in-to-Geronimo' uit :).

De letters typ ik gewoon in WordArt en voor de hoofdletter maak ik gebruik van kleurplaten die je hier vindt. Elk jaar opnieuw zijn de kinderen heel erg blij met deze voorkaft. Het is dus een blaadje dat ik de komende grote vakantie zeker zal klaarmaken voor mijn nieuwe leerlingen.

Wil je dit voorblad ook graag gebruiken? Kijk dan snel even hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...