zondag 13 maart 2016

Eindelijk een leesbingo!

Ik zat er echt al een hele tijd mee in mijn hoofd en zoals ik afgelopen vrijdag al zei: ik wilde nog wat meer schwung in mijn leesmap krijgen. Bij deze denk ik dat het gaat lukken! Ik heb er alleszins vertrouwen in. De brief van vrijdag moet de ouders en kinderen op scherp stellen, maar zoals ik toen ook al zei, gebruik ik die pas volgend jaar. Tot eind juni op mijn lauweren rusten is echter geen optie voor mij waardoor ik een leesbingo heb uitgewerkt. Je komt er echt heel veel tegen op Pinterest en op het net, maar ik vond er eentje in een Facebookgroep van Katrien en ik gebruikte die als basis. Bij deze nogmaals een dikke merci voor je werk, Katrien!

Ik denk dat iedereen weet wat een leesbingo inhoudt. Daarom maak ik er niet veel woorden meer aan vuil. De afbeeldingen en documenten zouden moeten voor zich spreken ;).

Eerst en vooral een begeleidende brief voor de ouders...


en die kun je hier downloaden!


Maar uiteraard ook de leesbingo zelf...

en die download je hier!

Hopelijk zijn jullie net zo enthousiast als ik en krijgen we al onze kinderen massaal aan het lezen :).


Bron:
* http://geronimo-stilton-schrijver.blogspot.be/p/iedereen.html

3 opmerkingen:

  1. Lily kreeg ook zoiets mee in de klas en ik moet zeggen dat ze toch wel gemotiveerder is om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de leesbingo. Ik heb deze net afgedrukt en een versie van herwerkt met meestal andere en even leuke opdrachten. Je was een geweldige inspiratie!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal ik zeker eens proberen! Bedankt om uw werk te delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...