donderdag 24 maart 2016

Pasen, een moment van stilstaan

Allé hup, vergeef het me. Ik heb nog eentje in de aanbieding ;). Na die voor de Goede Week en het begin van de lente, deel ik vandaag al het derde gebed van deze maand. Deze keer eentje rond Pasen. Ik beloof dat ik jullie dan - op dat vlak - een maandje met rust laat.

Pasen

God van nieuw leven,
binnenkort is het Pasen.
Dan vieren wij dat Jezus verrezen is.
Dat jij ervoor zorgde dat zijn dood
niet het einde werd.
Zijn leven was zo goed,
dat het niet ophield bij de dood.
Jij liet hem niet vallen.
Zoals je ons ook niet zult laten vallen.
Dat alles vieren wij met Pasen.
Het is het feest van het nieuwe leven.
Nieuwe blaadjes van de bomen.
Eieren als teken van nieuw leven.
En een nieuwe paaskaars in de kerk.
Pasen is een vrolijk feest.
Samen met jou geloven we dat het goede het haalt.
Dat liefde sterker is dan de dood.

Daarom wensen we elkaar: Vrolijk Pasen!


Nog niet gehoord van mijn gebedsdoos of de dobbelsteen om de klasdag te starten? Dan moet je beslist even op de linkjes hierboven klikken! Dan kom je meer te weten over onderstaande foto's!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...