vrijdag 18 maart 2016

De week voor Pasen is het de Goede Week

Straks is het weer de Goede Week en daar gaat altijd wel wat aandacht naar in de katholieke scholen. Daarom dat ik vandaag nog eens gebed met jullie deel. De hele verzameling gebedjes vind je in mijn gebedsdoos, vandaag wordt er gewoon eentje uitgelicht.

Goede Week

Lieve God,
deze week denken we heel veel aan Jezus, jouw Zoon.
Het is de Goede Week. Dat begint al met Palmzondag.
Dan herdenken we hoe Jezus in Jeruzalem kwam, en de mensen hem juichend
en zwaaiend met palmtakken welkom heetten.
Op Witte Donderdag waren Jezus en zijn vrienden voor het laatst samen.
Hij brak het brood en deelde de wijn uit,
en vroeg hen om nog vaak zo samen te komen.
Dat doen wij nu nog altijd in de eucharistieviering.
Daarna werd Jezus gevangengenomen.
Op Goede Vrijdag gedenken we hoe Jezus stierf aan het kruis.
Trouw aan zijn liefde voor de mensen en voor jou, God,
ging Hij die vreselijke dood niet uit de weg.
En op Pasen is Hij verrezen .Daar heb jij voor gezorgd.
Zo’n goed leven kon niet eindigen met de dood.
Met Pasen vieren wij dat het goede sterker is
dan het kwade, het leven sterker dan de dood,

en dat wij samen met jou daaraan mogen meewerken.


Nog een duwtje, collega's en we kunnen weer genieten van twee weekjes welverdiend verlof ;). Al wil dat natuurlijk niet zeggen dat ik er twee weken tussenuit ga. Ik blijf gewoon verder bloggen en liefst van al elke dag :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...