maandag 21 maart 2016

Vandaag begint de lente!

Misschien beginnen jullie stilaan te vrezen voor een godsdienstblog, in plaats van eentje rond het onderwijs, maar niets is minder waar hoor. Ik focus me in bepaalde periodes misschien gewoon wat harder op een of ander vakgebied ;).

Daarom na vrijdag opnieuw een gebed (omdat ik er nu eenmaal een voorraad heb en die allemaal met jullie wil delen!)

Lente

God van nieuw leven,
vandaag was het opeens niet meer koud.
In de wind zat al een beetje lente,
en in de tuin staat één gele krokus.
De bomen zijn nog kaal,
maar er zitten dikke knoppen aan hun takken.
Straks barsten ze open en wordt alles weer groen.
Ook wij beginnen altijd weer opnieuw.
Als we fouten maken of verdriet hebben,
voelen we ons als bomen in hun winterslaap.
Maar er komt altijd weer een nieuwe lente!
Dankjewel, God, voor het sterke leven van de natuur.



Het zou kunnen dat je hier en daar iets een beetje moet aanpassen, maar ik denk dat dit tekstje zeker in vele klassen dienst kan doen. Niet alleen in de lessen godsdienst, maar zeker ook als intro of tussendoortje in de les wero. Ik weet zeker dat jullie er creatief weten mee om te springen :).

Tot gauw en ik beloof dat het niet godsdienstgerelateerd zal zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...